Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (28), 2008
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Solomon I. D.
заместитель генерального директора ООО «Сибкомплектстрой» (г. Омск)

Evaluation of attractiveness factors of the new markets
The article discusses major factors of attractiveness of new markets, evaluates positions of companies that aim at gaining positions on a specific market, and presents parameters for evaluation of the degree of market attractiveness



Литература
1. Азоев Г.Л. Методы оценки емкости рынка // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. Промышленный маркетинг. Лучшие статьи за 1996–2001 гг. — 2002. — № 1.
2. Беляевский И.К. Международные исследования: информация, анализ, прогноз: Учеб. пособие. — М.: Финансы и статистика, 2002. — 320 с.
3. Березин И.С. Маркетинговый анализ. — М.: Журнал «Управление персоналом», 2004, — 351 c.
4. Буров А.С. Международный маркетинг: учеб. пособие. — М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2004.
5. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования // Маркетинг в России и за рубежом. — 2000. — № 5.
6. Ламбен Ж.Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок: Стратегический и операционный маркетинг. — СПб.: Питер, 2004.
7. Международный маркетинг / Г.Л. Багиев, Н.К. Моисева, С.В. Никифорова. — СПб.: Питер, 2001.
8. Орлов А. «Непотребительские» исследования: изучение рынков b-2-b // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2004. — № 4.
9. Шкардун В.Д., Стерхова С.Н. Исследование рынка — источник принятия управленческих решений // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. Промышленный маркетинг. Лучшие статьи за 1996–2001 гг. — 2002. — № 1.
10. Юлдашева О.У., Иванов Г.А. Сетевые исследования процесса выхода промышленной компании на новые рынки // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. Промышленный маркетинг. Лучшие статьи за 1996–2001 гг. — 2002. — № 1.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024