Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (28), 2008
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Zhulikov P. P.
доцент кафедры коммерции и маркетинговых исследований Московского государственного университета приборостроения и информатики,
кандидат технических наук

Zhulikova O. V.
ст. преподаватель кафедры ЭФ-3 Московского государственного университета приборостроения и информатики

Specificities of marketing management in Russian transnational corporations (TNC)
The article analyzes contemporary methods of international financial management and marketing in the activities of transnational corporation. Specific attention is paid to internal and external sources of financial resources. Mechanism of corporate monetary currents is particularly stressed as one of the instruments in the process



Литература
1. Осипов Ю.М. Курс философии хозяйства: учебное пособие. — М.: Экономистъ, 2005.
2. Жуликов П.П. Парадигма формирования управленческой мысли в России: Матер. междунар. конф. «Социально-экономическое развитие России: новые рубежи». — М.: АНХ, 2007.
3. Управление социально-экономическим развитием России: концепции, цели, механизмы. Рук. авт. кол.: Д.С. Львов, А.Г. Поршнев; Гос. ун-т упр., Отд-ние экономики РАН. — М.: ЗАО Изд-во «Экономика», 2002.
4. Волконский В.А., Т.И. Корягина. Современная многоярусная экономика и экономическая теория. — М.: Институт экономических стратегий, 2006.
5. Осипов Ю.М. Экономическая цивилизация и научная экономия. В кн.: Экономическая теория на пороге XXI в. / Под ред. Ю.М. Осипова и Е.С. Зотовой. — М.: Юрист, 2000.
6. Панарин А.С. Глобальное политическое прогнозирование. — М.: Алгоритм, 2002.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024