Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (29), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Lovastova O. V.
старший преподаватель кафедры менеджмента и маркетинга Уфимского государственного авиационного технического университета

Marketing for innovations as the main object of the intellectual property of an enterprise
The article discusses the key notions of marketing for innovations and intellectual property of an enterprise, describes the main components of the innovation potential and specificities of marketing price formation. The author argues that presently marketing of innovations is the essential component of the intellectual property of an enterprise
Key words: marketing for innovations, intellectual property, innovation potential, capitalization, commercialization, marketing price formation



Литература
1. Инновационный тип развития экономики России: Учебное пособие. — М.: Изд-во РАГС, 2005. — 584 с.
2. Инновационный менеджмент: концепции, многоуровневые стратегии и механизмы инновационного развития: учеб. пособие / Под ред. В.М. Аньшина, А.А. Дагаева. — 3-е изд., перераб. — М.: Дело, 2007. — 584 с.
3. Инновационный менеджмент в России: вопросы стратегического управления и научно-технологической безопасности / Рук. авт. колл. В.М. Макаров, А.Е. Варшавский. — М.: Наука, 2004. — 880 с.
4. Инновационная система России: модель и перспективы ее развития. Вып.3. — М.: Изд-во РУДН, 2004. — 300 с.
5. Механизм обновления: Концепция развития национальной инновационной системы России. — М.: Издательско-торговая корпорация «Дашков и К», 2003. — 144 с.
6. Шипова Е.В. Оценка интеллектуальной собственности. Учебное пособие. — Иркутск: Изд-во БГУЭП, 2003. — 122 с.
7. Балясникова О.П., Пучкова С.В. Маркетинговый подход к распространению инноваций // Инновации. — 2001. — № 4.
8. Зинов В.Г. Управление ИС при коммерциализации разработок // Маркетинг в России и за рубежом. — 2005. — № 7.
9. Зиннуров У.Г. Маркетинг промышленной собственности // Вестник УГАТУ. — 2000. — № 1.
10. Ильясов Ю.Т., Зиннуров У.Г. Методы маркетинговых исследований на рынке объектов интеллектуальной собственности // Интеллектуальная собственность. — 1997. — № 12. — С.12–20.
11. Макаров В. Привлечение инвестиций с помощью вовлечения в оборот капитализации объектов ПС // Охрана. — 2001. — 14 марта.
12. Макаров В. Проблемы коммерциализации ИС // Интеллектуальная собственность. Промышленная собственность. — 2004. — № 11.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024