Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (29), 2009
ECONOMICS OF AGRO-INDUSTRIAL COMPLEX
Radchenko V. P.
Assistant professor of the Chair of Applied Economics, A.I. Gertzen Russian State Pedagogical University (St.Petersburg), Candidate of Science (Economics)

Demand for marketing potential in mechanisms of development of human resources in settlements
Human resources is the dynamic component of socio-economic system of rural economy; they fulfill resorce, investment, and consumer functions in the production sphere and distribution relations. Effective realization of human resources function may be achieved through the concept of marketing, in particular, marketing of labor resources, marketing of investment resources, and traditional marketing with the use of clientele marketing elements
Key words: settlement, marketing, human resources, social infrastructure



Литература
1. Серова Е., Лерман Ц., Звягинцев Д. Диверсификация источников дохода сельских домохозяйств и альтернативная занятость: результаты обследования // Вопр. экономики. — №6. — 2008. — С. 84—98.
2. Токсанбаева М. Социальные интересы работников и использование трудового потенциала. — М.: Наука, 2006.
3. Оксинойд К. Управление социальным развитием организации. — М.: Флинта, 2007.
4. Пациорковский В. Сельская Россия: проблемы и перспективы // Социологические исследования. — № 1. — 2007. — С. 90—99.
5. Соболева И. Человеческий потенциал российской экономики: проблемы сохранения и развития / Институт экономики РАН. — М.: Наука, 2007.
6. Саруханов Э.Э., Сотникова С.И. Маркетинг рабочей силы: социально-экономический анализ. — СПб.: Изд-во СПбУЭФ, 1995.
7. Браверманн А. Маркетинг и полный хозяйственный расчет. — М.: Тиса, 1989. — С.12.
8. Томилов В., Семеркова Л. Маркетинг рабочей силы. — СПб.: СПГУЭиФ, 1997.
9. Шумпетер Й. Теория экономического развития. Капитализм, социализм и демократия. — М.: Антология экономической мысли, 2007.
10. Ильин Е. «Великий перелом» в чувашском селе. Результаты и следствия аграрной реформы // Соц. исслед. — 2007. — № 11. — С. 69—78.
11. Коулман Дж. Капитал человеческий и социальный // Общественные науки и современность. — 2001. — № 3. — С. 121—138.
12. Панкрухин А. Маркетинг: Учебник. 4-е изд. — М.: Омега—Л., 2006.
13. Постма П. Новая эра маркетинга: пер. с англ. — СПб.: Питер, 2002.
14. Sveiby K.E. The New Organizational Wealth-Managing and Measuring Knowledge-based Assets. San Fransisco, 1997.
15. Третьяк О.А. Маркетинг: новые ориентиры, модели управления. — М.: ИНФРА-М., 2005.
16. Дойль П. Маркетинг, ориентированный на стоимость. — СПб.: Питер, 2001.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024