Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (30), 2009
TO THE ELABORATION OF THE PROGRAM FOR LONG-TERM SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT OF RUSSIA: INNOVATIVE ECONOMICS
Dezhkina T. G.
Dean of the Department of Management and Tourism, St.Petersburg Institute of Management and Law, Candidate of Science (Economics)
Egorov I. V.
St.Petersburg Institute of Management and Law,
Candidate of Science (Economics)


Development of innovative decision in the concept of management
The article discusses the process of development of the theory of marketing as a means of innovative decision taking in the conception of management. The author analyzes works written by various scholars of economy and describes the role of marketing for emergence and development of market relations
Key words: commercial operation, entrepreneurship, management, innovations, marketing



Литература
1. Аренков И.А. Теория и методология принятия маркетинговых решений на принципах бенчмаркинга. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 1998.
2. Астратова Г., Тертышный А. Особенности возникновения и развития маркетинга в России // Известия СПбУЭФ. — 1997. — № 2. — С. 110–112.
3. История в энциклопедии Дидро и Д’ Аламбера / Под общ. ред. А.Д. Люблинской. — Л.: Наука, 1978.
4. Маршалл А. Принципы экономической науки. Т.1. — М.: Прогресс, 1993.
5. Мизес Л. фон. О некоторых распространенных заблуждениях по поводу предмета и метода экономической науки // THESIS. — Вып. 4. — 1994.
6. Ойкен В. Основные принципы экономической политики / Пер. с нем. Л.А. Козлова и Ю.И. Куколева. — М.: Прогресс, 1995.
7. Поланьи К. Саморегулирующийся рынок и фиктивные товары: труд, земля, деньги // THEESIS. -Т.1. Вып. 3. — 1993. — С. 22–41.
8. Реклама за рубежом / Пер. с англ. под ред. Б.Г. Карпова. — М.: Прогресс, 1977.
9. Эриашвили Н.Д., Ховард К., Цыпкин Ю.А. и др. Маркетинг: Учебник для вузов / Под ред. Н.Д. Эриашвили. — М.:ЮНИТИ-ДАНА, 2000.
10. Ядгаров Я.С. История экономических учений: Учебник. — М.: ИНФРА-М, 1997.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020