Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (30), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Lovastova O. V.
старший преподаватель кафедры менеджмента и маркетинга Уфимского государственного авиационного технического университета

Case-method in the system of realization of innovation-and-industry marketing
The article discusses case-method in the system of realization of innovational industrial marketing of an enterprise – the key notions of this method, its essence, and ways of its application. The author describes specific features of the market for innovations, which is strategically important for Russian enterprises. Individual economic cases require special methods of promotion of new goods on the market
Key words: case-marketing, competitiveness, consumer, production, market, innovation



Литература
1. Зозулев А.В. Промышленный маркетинг: стратегический аспект: Учебное пособие. — Харьков: Студцентр, 2005. — 328 с.
2. Инновационный менеджмент: концепции, многоуровневые стратегии и механизмы инновационного развития: учеб. пособие / Под ред. В.М. Аньшина, А.А. Дагаева. — 3-е изд., перераб. — М.: Дело, 2007. — 584 с.
3. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга / Пер. с англ. — 2-е изд. — М.: Издат. дом «Вильямс», 1999. — 1152 с.
4. Ламбен Жан Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Пер. с англ. под ред. В.Б. Колганова. — СПб.: Питер, 2005. — 800 с.
5. Миннетт Стив. Промышленный маркетинг: принципиально новый подход к решению маркетинговых задач /Пер. с англ. — М.: Изд. дом «Вильямс», 2003. — 208 с.
6. Николайчук В.Е., Белявцев М.И. Промышленный маркетинг. — Донецк: ООО ПКФ «БАО», 2004. — 384 с.
7. Уэбстер Ф. Основы промышленного маркетинга. — М.: Изд. Дом Гребенникова, 2005. — 416 с.
8. Промышленный маркетинг: учебное пособие / Н.Г. Багаутдинова, Д.С. Новиков, В.А. Саламашкин; Мин-во обр. РФ, Каз. гос. техн. ун-т. — М.: Изд-во «Экономика»«, 2004. — 238 с.
9. Промышленный маркетинг в машиностроении: учебное пособие для вузов / А.А. Тупиченков, Г.В. Красовский, С.Д. Вайс. — М.: Дрофа, 2005. — 256 с.
10. Семенов В.М., Васильева О.Е. Сервис промышленных товаров. — М.: Центр экономики и маркетинга, 2002. — 208 с.
11. Хардинг Г. Маркетинг промышленных товаров /Пер. с англ. — М.: Сирин, 2002. — 272 с.
12. Юлдашева О.У. Промышленный маркетинг: теория и практика. — СПб.: СПбГУЭФ, 1999.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020