Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (30), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kovalev A. I.
Head of the Chair of Marketing and Advertisement, F.M. Dostoevsky Omsk State University,
PhD (Economics),
Professor

Isaeva E. V.
Assistant professor, Chair of Marketing and Advertisement, F.M.Dostoevsky Omsk State University,
Candidate of Science (Economics)


Importance of the positioning for the achievement of the strategic aims of a company related to joining the market
The article discusses the necessity of clear positioning of similar goods on the market. Consumer prefers those goods that stand out from others and occupy a certain place in his imagination. Companies should develop strategies that would promote it on the market and help achieve long-term strategic goals
Key words: positioning, strategy of positioning, criteria of positioning



Литература
1. Амблер Т. Практический маркетинг. — СПб.: Питер, 1999.
2. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика. — 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Изд-во Финпресс, 2000.
3. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика. — СПб.: Питер, 1999.
4. Домнин В.Н. Брендинг: новые технологии в России. — СПб.: Питер, 2002.
5. Кеворков В.В., Леонтьев С.В. Сегментация рынка и позиционирование на нем // www.marketing.spb.ru
6. Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга. — 2-е изд. — М.; СПб.; К.: Изд. дом «Вильямс», 1999.
7. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. — СПб.: Питер, 2002.
8. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг: Европейская перспектива / Пер. с фр. — СПб.: Наука, 1996.
9. Мур Д. Позиционирование // www.marketingmix.com
10. Перция В. На позицию девушка... // www.brendmanager.ru
11. Райс Э., Траут Дж. Новое позиционирование. — СПб.: Питер, 2002.
12. Райс Э., Траут Дж. Позиционирование — битва за узнаваемость. — СПб.: Питер, 2001.
13. Терещенко В. Маркетинг: новые технологии в России. — СПб.: Питер, 2001.
14. Темпорал П. Эффективный бренд-менеджмент. — СПб.: Изд. дом «Нева», 2003.
15. Траут Дж., Ривкин С. Дифференцируйся или умирай. — СПб.: Питер, 2002.
16. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. — М.: ЗАО «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 2000.
17. Хруцкий В.Е., Корнеева И.В. Современный маркетинг: настольная книга по исследованию рынка: Учебное пособие. — 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Финансы и статистика, 2002.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024