Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (31), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Proskura N. V.
Director for Development of Retail Net “Frugal Family” (town of Kirov)
PhD (Economics)


Evaluation of effectiveness of regional retail trade functioning
The article addresses the role and significance of food retail trade in the country’s economy, provides calculations for material flows on the basis of capacity of channels of retail food nets distribution. The case of Kirov region is used to exemplify tendencies of retail food development on the regional level
Key words: retail trade, food retail trade, retail nets, channel of distribution, market capacity, competitive advantage



Литература
1. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг. — СПб: Питер, 2007. — 736 с.
2. Дихтль Е., Хершген Х. Практический маркетинг: Учебное пособие / Пер. с нем А.М. Макарова; под ред. И.С. Минько. — М.: Высш. шк.; ИНФРА-М, 1996. — 255 с.
3. Данные Кировстата.
4. Данные ВЦИОМ / Всероссийский центр изучения общественного мнения.
5. Вятский наблюдатель: Информ.-аналит. Еженедельник. — 2008. — № 28.
6. Беспятых В.И., Проскура Н.В. Каналы распределения в системе маркетинга предприятия // Актуальные вопросы экономической науки: стратегии регионального развития: Сб. науч. тр. междунар. конф. — Киров, ВГСХА, 2005. — 256 с.
7. Печерский А., генеральный директор исследовательско-консультационной фирмы «Альт». Выступление на VIII Петербургском продовольственном форуме «Торговля Большого города», ноябрь 2008 года.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020