Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (31), 2009
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Lashkova E. A.
аспирант кафедры маркетинга Санкт-Петербургского государственного университета экономики и финансов

Complex evaluation of effectiveness of interaction between a medical institution and consumers of dentist services
The article discusses the main principles of the system approach to management. Based on the case of a dentist clinic, the author illustrates the scheme of business-process of interaction between the organization and the client, singles out the key factors of success, presents the system of indices for evaluation of the clinic’s work
Key words: business-process, business-structure, key factors of success, system approach, process approach



Литература
1. Амблер Т., Кохинаки Ф. Оценка маркетинговой деятельности // Маркетинг: Энциклопедия / Под ред. М. Бейкера. — СПб.: Питер, 2002. — 1200 с.
2. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: Учебник для вузов. — СПб.: Питер, 2007. — 736 с.
3. МС ИСО 9000:2005. Системы менеджмента качества. Основные положения и словарь.
4. Друкер П. Информация, которая действительно нужна руководителю // Измерение результативности компании / Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007. — 220 с.
5. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. — СПб.: Наука, 1996. — 589 с.
6. Дж. Ленсколд. Рентабельность инвестиций в маркетинг. — СПб.: Питер, 2005. — 272 с.
7. Наумов В.Н., Лашкова Е.А. Стратегическое управление: внедрение ССП в практику коммерческих структур // Известия СПбГУЭФ. — 2008. — № 2.
8. Наумов В.Н. Процессный подход к измерению эффективности маркетинговых вертикально-интегрированных систем // Проблемы современной экономики. — 2008. — № 3.
9. Рейли Д. О. Деловые отношения с покупателями. — Минск: Изд-во «Амалфея», 1998. — 272 с.
10. Репин В.В., Елиферов В.Г. Процессный подход к управлению. Моделирование бизнес-процессов. — М.: Стандарты и качест­во, 2004. — 408 с.
11. Христофорова И.В. Проблемы капитализация предприятий сферы услуг в период становления сервисного общества в России: маркетинговый аспект: Монография, ГОУВПО «МГУС». — М., 2007.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024