Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (32), 2009
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Radushinsky D. A.
Senior lecturer, Chair of Economic History, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics)
Sharapova O. A.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances,

Formation of consumers’ trust to one’s trade mark in the retail net (Russia, St.Petersburg)
The article discusses formation of consumers’ trust to the retail net’s trade marks. Application of contemporary technologies on the juncture of marketing and psychology helps promoting goods. Potential introduction of one’s own trade brand requires a detailed analysis of values that will be offered to consumers
Key words: trade mark, brand, consumers` trust, emotional selling, faith brand, level of involvement



Литература
1. Багиев Г.Л., Козейчук Д.А. Оценка стоимости бренда потребительских товаров с учетом фактора лояльности: учебно-методическое пособие — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007. — 77 с.
2. Буланов А. Завтра-маркетинг. — СПб: ИД «Питер», 2008. — 253 с.
3. Гэд Т. 4D брендинг: взламывая код корпоративной экономики. — СПб.: Стокгольмская школа экономики в Санкт-Петербурге, 2003. — 228 с.
4. Жданова Т.С. Собственная торговая марка в российских условиях // Бренд менеджмент — 2008. — № 6. — С. 362–371.
5. Клеймeнов Д. О. Управление частными марками в российской розничной торговле // Менеджмент сегодня. — 2006. — № 5.
6. Левалуа К. Сочти число Зверя: замечания о книге Жака Аттали «Линии горизонта» // Элементы — 1992. — № 2. (http://arcto.ru/modules.php?name=News&file=article&sid=410)
7. Наумов В.Н., Шарапова О.А. Формирование восприятия собственной торговой марки розничного предприятия // Бренд-менеджмент. — 2009. — № 2.
8. Хасис Л. А. Закономерности развития российских розничных торговых сетей. — М.: Едиториал УРСС, 2004.
9. Чаудхури А. Эмоции и рассудок. Их влияние на поведение потребителя. (Гл. доверие и приверженность к торговой марке) — М.: Группа «ИДТ», 2007. (http://www.4p.ru/main/theory/7254/)
10. Поведение потребителей / Дж.Ф. Энджел, Р.Д. Блэкуэлл, П.У. Миниард; пер. с англ. — СПб.: Питер Ком, 2000. — 759 с.
11. Ravindra Chitturi, Rajagopal Raghunathan, & Vijay Mahajan. Delight by Design: The Role of Hedonic Versus Utilitarian Benefits // Journal of Marketing — Vol.72, No. 3. — May 2008, p. 48–63.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024