Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (33), 2010
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Boitolovsky N. V.
Head, Chair of Economic Analysis of Effectiveness of Economic Activity, St.Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor
Avilova T. V.
Deputy of the Head of the Chair for Taxes and Taxation Tjumen’ State University
Candidate of Science (Economics)


Target programs in the context of resource concept of strategic management (Russia, St. Petersburg)
The article discusses possibilities, conditions, and limitations in the process of developing of target programs in the light of the grounding principles of the resource concept of strategic management, and offers a definition of the category “strategic target program.”
Key words: strategic target program, resource concept, strategic management, key competition



Литература
1. Хамел Г., Прахалад К.К. Конкурируя за будущее: Создание рынков завтрашнего дня: Пер. с англ. — Москва: Олимп-Бизнес, 2002.
2. Курс MBA по стратегическому менеджменту: Пер. с англ. / М. Портер, Д. Самплер, С. К. Прахалад и др.; ред. Л. Фаэй, Р. Рэнделл. — 4-е изд. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.
3. Прахалад К.К., Рамасвами В. Будущее конкуренции: создание уникальной ценности вместе с потребителями: Пер. с англ. — М.: Олимп-Бизнес, 2006.
4. Катькало В.С. Эволюция теории стратегического управления / С.-Петербург. гос. ун-т, фак-т менеджмента. — СПб.: Изд. Дом СПбГУ, 2006.
5. Прахалад К.К., Хамел Г. Ключевая компетенция корпорации // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. 8. Менеджмент. — 2003. — № 3. — С. 18–47.
6. Wernerfelt B. A resource-based view of the firm: Ten years after // Strategic Management Journal. — 1984. — 16 (3). — Р. 171–174.
7. Wernerfelt B. A resource-based view of the firm: Ten years after // Strategic Management Journal. — 1995. -5 (2). — Р. 171–180.
8. Тис Д.Дж., Пизано Г., Шуен Э. Динамические способности фирмы и стратегическое управление // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. 8. Менеджмент. — 2003. — Вып. 4.
9. Тис Д. Дж. Выявление динамических способностей: природа и микрооснования (устойчивых) результатов компании // Рос. журнал менеджмента. — 2009. — Т. 7. № 4. — С. 59–108.
10. Зак М.Х. Разработка знаниевой стратегии // Управление знаниями: хрестоматия: Пер. с англ. / С.-Петерб. гос. ун-т, Высшая школа менеджмента; науч. ред. Т.Е. Андреева, Т.Ю. Гутникова. — СПб.: Высшая школа менеджмента, 2009.
11. Нонака И., Конно Н. Диагностика культурных барьеров в управлении знаниями // Управление знаниями: хрестоматия: пер. с англ. / С.-Петерб. гос. ун-т, Высшая школа менеджмента; науч. ред. Т.Е. Андреева, Т.Ю. Гутникова. — СПб.: Высшая школа менеджмента, 2009.
12. Делонг Д.У., Дейвенпорт Т. Эффективные методы сохранения знаний в организациях: передовой опыт // Управление знаниями: хрестоматия: Пер. с англ. / С.-Петерб. гос. ун-т, Высшая школа менеджмента; науч. ред. Т.Е. Андреева, Т.Ю. Гутникова. — СПб.: Высшая школа менеджмента, 2009.
13. Бонтис Н. Оценка знаниевых активов: обзор моделей, используемых для измерения интеллектуального капитала // Управление знаниями: хрестоматия: Пер. с англ. / С.-Петерб. гос. ун-т, Высшая школа менеджмента; науч. ред. Т.Е. Андреева, Т.Ю. Гутникова. — СПб.: Высшая школа менеджмента, 2009.
14. Systems analysis and design / Gary B. Shelly, Thomas J. Cashman, Harry J. Rosenblatt. — 6th ed. — Boston, MA: Thomson Course Technology, 2006. — 689 p.
15. Systems analysis and design with UML version 2.0: an object-oriented approach / Alan Dennis, Barbarar Haley Wixom, David Tegarden. — 2nd ed. — Hoboken, NJ: Wiley, 2005. — 525 p.
16. Третьяк О.А. Маркетинг: новые ориентиры модели управления: учебник для студентов вузов, обучающихся по экономическим специальностям / МГУ им. М.В. Ломоносова, Экономический факультет. — М.: ИНФРА-М, 2005.
17. Magoroh Maruyama. Experience looping, design looping and concept crossing: The key to successful product invention, development and adaptation. Futures, Volume 17, Issue 4, August 1985, Pages 385–389.
18. Magoroh Maruyama. Futures dossier: Toward picture-coded information systems Futures, Vol. 18, Issue 3, June 1986. — P. 450–452.
19. Magoroh Maruyama. A new logical model for futures research Futures, Vol. 5, Issue 5, October 1973. — P. 435–437.
20. Корпоративная стратегия: сб.: Пер. с англ. / Ред. О. Нижельская. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2008.
21. Томпсон А.А. (мл.), Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа: пер. с англ. 12-го изд. — М. [и др.]: Вильямс, 2005.
22. Стюарт Т. Рост как процесс // Harvard Business Review. — 2006. — № 8.
23. Уэлч Дж. Мои годы в G.E. — M.: Манн, Иванов и Фарбер, 2006.
24. Иммельт Джеффри. «Книгу перемен» пишет GE // Harvard Business Review. — 2010. — № 1/2.
25. Управление взаимоотношениями с клиентами: Пер. с англ. С. Писаревой / Ред. А. Комарец. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2007.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024