Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (33), 2010
FINANCE AND CREDIT SYSTEM: BUDGET, CURRENCY AND CREDIT REGULATION OF ECONOMY, INVESTMENT RESOURCES
Sushkova T. V.
Senior lecturer, Chair of Marketing Institute of Economy, Management and Law (Kazan’), Naberezhnye Chelny Branch

Investigation of the image of banks in the town of Naberezhnye Chelny as the most important factor of their success (Russia, Kazan’)
The article focuses on the corporative image, which is very important for companies offering services on the financial and banking markets. Positive image increases competitiveness and facilitates access to various resources
Key words: company's image, services, bank resources, market, crisis, banks



Литература
1. Алехина И. Имидж и этикет делового человека. — М.: Дело, 2001. — 112 с.
2. Блинов А.О., Захаров В.Я. Имидж организации как фактор ее конкурентоспособности // Управление предприятием. — 2003. — № 4. — С. 35–44.
3. Васин М. Банки работают на имидж // Управление компанией. — 2004. — № 2. — С. 16–20.
4. Почепцов Г.Г. Имиджелогия. — М.: «Рефл-бук», К.: «Ваклер», 2002. — 704 с.
5. Грэм Д. Репутация фирмы: создание, управление и оценка эффективности: Пер. с англ. — М.: Консалтинговая группа «ИМИДЖ-Контакт»: ИНФРА-М, 2003. — XXVI. — 368 с.
6. Котлер Ф. Маркетинг Менеджмент / Пер. с англ. под ред. Л.А. Волковой, Ю.Н. Каптуревского. — СПб: Питер, 2004. — 752 с.
7. Куршакова Н.Б., Чухломина И. В. Маркетинговые исследования регионального рынка банковских услуг // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 1999. — № 6. — С. 18–25.
8. Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского. — СПб.: Наука, 1996. — XV+589 с.
9. Манзанов Ю.Е. Банковские операции с золотом и формирование имиджа банка // Управление финансами банков и страховых организаций. — 2006. — № 4. –С. 38–45.
10. Перелыгина Е.Б. Психология имиджа: учебное пособие. — М.: Аспект Пресс, 2002. — 223 с.
11. Попова Ж.Г. Психологические аспекты формирования благоприятного имиджа банка // Маркетинг в России и за рубежом. — 2004. — № 5. — С. 68–71.
12. Рычков С.Ю., Рычкова Н.В. Методика исследования корпоративного имиджа организации розничной торговли // Служебная лестница. — 2004. — № 4. С. 3–6.
13.Томилова М.В. Модель имиджа организации // Маркетинг в России и за рубежом. — 1998. — № 1. — С. 51–58.
14. www.allbankts.ru

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024