Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (33), 2010
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Ivanova Yu. N.
Assistant Professor, Chair of National and Regional Economy
Ivanov V. V.
Director of the Department of Retail Sales, Sberbank of Russia (Moscow)

Problems of the regional expansion of Russian companies (Russia, Moscow)
The article discusses problems that companies face at the state of entering regional markets. The authors give practical recommendations related to the strategy of market analysis and creation of sales nets in a region
Key words: regional market, sales, evaluation, consumer preferences, politics of sales, franchising, competitive tool, competitive products



Литература
1. Дибб С., Симкин Л. Практическое руководство по сегментированию рынка. — СПб.: Питер, 2002.
2. Иванова Ю.Н. Межрегиональные корпорации в России: Лекция. — М.: ГОУ ВПО «РЭА им. Г. В. Плеханова», 2008.
3. Матанцев А.Н. Стратегия, тактика и практика маркетинга. — М.: Юрист, 2002.
4. Методические рекомендации по изучению рынков сбыта вырабатываемой продукции. — М.: ВНИИВС, 1995.
5. Ноздрева Р.Б., Цыгичко Л.И. Маркетинг: Как побеждать на рынке. — М.: Финансы и статистика, 1996.
6. Патушин С.Б. Эффективная дистрибьюция. — М.: Альфа-Пресс, 2006.
7. Пешкова Е.П. Маркетинговый анализ в деятельности фирмы: Практические рекомендации. Методические основы. Порядок проведения. — М.: Ось-89: Эксперт. бюро, 1999.
8. У. Чан Ким, Рене Моборн. Стратегия голубого океана: Пер. с англ. И.Ющенко. — М.: Издательство ГИППО, 2008.
9. Филиальная сеть: развитие и управление / Под ред. Т.И. Сорокиной. — СПб.: Питер, 2007.
10. Хейман С. Новая стратегия продаж. — М.: Лорри, 2001.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024