Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (33), 2010
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Kol’ O. D.
Chair of Commercial Activity and Entrepreneurship St.Petersburg State Engineering Economy University PhD (Economics)

Conceptual foundation of formation of the cluster for tourist entrepreneurial structures of incoming tourism in a large city (Russia, St. Petersburg)
The article addresses the issue of formation of a tourist cluster for incoming tourism in a large city, discusses various approaches to the question of tourist clusters and their creation, analyzes the essence and elements of a tourist cluster
Key words: incoming tourism, competitiveness, tourism, tourist cluster, cluster element



Литература
1. Агентство экономического развития Самарской области. [Электронный ресурс]: http://www.saminvest.ru/turist/ (Дата обращения 08.09.09).
2. Анализ условий, способствующих или препятствующих развитию индустрии туризма и оценка перспективности развития туризма в Республике Карелия. — Петрозаводск, 2007.
3. Ковалев Д.А. Мировой туризм в постиндустриальной экономике: Автореф. дисс. ... д.э.н. — М., 2005. — С. 44.
4. Определение объемов внутренних туристских потоков путем проведения опросов, исследований, независимых рейтингов с целью осуществления сбора информации, необходимой для принятия эффективных маркетинговых и стратегических решений, нацеленных на продвижение Санкт-Петербурга на международном рынке туристских услуг: Отчет НИР. Этап 2. — СПб, ИНЖЭКОН, 2008. — 26 с.
5. Показательная статистика направлений по всем российским туристам в 2009 году // http://www.rata.spb.ru/news/info/subj-360.asp (дата обращения 31.08.2009)
6. Японская экономическая модель: Может ли Япония конкурировать? / М. Портер, Х. Такеути, М. Сакакибара; Пер. с анг. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. — С. 262.
7. Потапова И.И., Видищева Е.В. Создание туристского кластера как фактор устойчивого комплексного развития туризма в регионе // Вестн. Сочинского государственного ун-та туризма и курортного дела. — 2008. — № 3–4 (5–6). — С.52–65.
8. Самара и губерния //Туристско-рекреационный кластер Самарской области: возможности и перспективы развития. [Электронный ресурс]: http://www.sgubern.ru/journal/article.php?AID=2567&ID=2555 (дата обращения 08.09.09).
9. Сетевой проект развития туризма и формирование туристского кластера в регионе // www.forumstrategov.ru/upload/documents/kotkin.zip (Дата обращения 08.09.09)
10. Сайт «Русский мир. Национальный культурно-этнографический парк», [Электронный ресурс]: http://www.sergievposad.org/articles/pro14/ (Дата обращения 08.09.09)
11. Философский энциклопедический словарь / Под ред.: Л.Ф. Ильичева, П.Н.Федосеева, С.М.Ковалева, В.Г.Панова. — М.: Сов. Энциклопедия, 1983. — 840 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020