Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (34), 2010
TO THE ELABORATION OF THE PROGRAM FOR LONG-TERM SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT OF RUSSIA: INNOVATIVE ECONOMICS
Radushinsky D. A.
Senior lecturer, Chair of Economic History, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics)
Krylova E. A.
PhD student, Chair of Marketing, St.Petersburg University of Economy and Finances, Brand-manager of the British American Tobacco company

Foundations of the identity of an innovation brand (Russia, St.Petersburg)
The article discusses the role of branding in the realization of the innovation process and creating of mutual relations with the consumer, as well as emotional-and-value component of the brand identity and the relations between the quality of goods and brand identity in the major innovation segments. The authors show that brand identity is based on a set of values, which may perform the role of purchase motivation. These values may be grouped into clusters along the axis “individual — communal” in accordance with the type of preference
Key words: innovations, branding, brand values, motivators of consumer behavior, relations with the consumer, level of involvement



Литература
1. Асакер Т. Примечательная химера // Менеджмент сегодня — 2008. — № 3. — С. 154–156.
2. Багиев Г. Л., Козейчук Д. А. Оценка стоимости бренда потребительских товаров с учетом фактора лояльности: учебно-методическое пособие — СПб.: Изд-во СПбГУЭиФ, 2007. — 77 с.
3. Буланов А. Завтра-маркетинг. — СПб: ИД «Питер», 2008. — 253 с.
4. Глобальные бренды опасны для культуры страны — интервью с Йоргом Зинцмайером, главой Interbrand Zintzmeyer & Lux, дочерней компании Interbrand Group // Путь менеджера от новичка до гуру — М: Манн, Иванов и Фербер, 2006. — С. 396–403.
5. Дементьев А., Бурсак А. Русский IBM для Медведева — Эл. ресурс: http://www.rbcdaily.ru/2010/01/15/media/452359 (15.01.2010).
6. Дойль П., Штерн Ф. Маркетинг-менеджмент и стратегии. — СПб: Питер, 2007. — 545 с.
7. Домнин В.Н. Где у потребителя «кнопка»? // Бренд-менеджмент — 2004 — № 4. — С. 42–50.
8. Домнин В.Н. Брендинг: Новые технологии в России. — СПб.: Питер. 2005. — 352 с.
9. Домнин В.Н. Идентичность бренда — ключевое понятие бренд-менеджмента // Бренд-менеджмент — 2009 — №5 — С. 266–282.
10. Домнин В.Н. Мотивационный компас бренда // Бренд-менеджмент — 2008 — №1. — С. 40–49.
11. Инновационный манифест «Эксперта» // Эксперт — 2009. — № 21 (659).
12. Корзун А.В. Эволюция бренда Ч.2 // Бренд-менеджмент — 2007. — № 3. — С. 66–75.
13. Левалуа К. Сочти число Зверя: замечания о книге Жака Аттали «Линии горизонта» // Элементы. — 1992 — № 2.
14. Лобастова О.В. Маркетинг инноваций — главный объект интеллектуальной собственности предприятия // Проблемы современной экономики. — 2009 — № 1(29).
15. Некрасов В.И. Развитие теории управления: позиционный подход // Менеджмент. — 2004. — № 1–2.
16. Особенности успеха продвижения брендов с иностранными наименованиями рассмотрены в работе: Гриднева Е.Н. Типология поведения потребителей новых российских брендов: методология социологического анализа: Автореф. дисс... к.с.н. — Москва, 2008.
17. Тихонов С. Голодные львы инноваций // Эксперт Северо-Запад — № 36 (433) / 21 сентября 2009. http://www.expert.ru/printissues/northwest/2009/36/innovacii/
18. Третьяк В.П. Концептуальное видение бренда. http://www.virtass.ru/admin/pics/3-16.doc
19. Ravindra Chitturi, Rajagopal Raghunathan, & Vijay Mahajan. Delight by Design: The Role of Hedonic Versus Utilitarian Benefits // Journal of Marketing — Vol.72. — 2008. — No.3 — p. 48–63.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024