Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (35), 2010
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Stepanova T. Yu.
Assistant Professor, Chair of Marketing and Advertisement, F.M. Dostoevsky Omsk State University

Possibilities of event-marketing for managing of the organization’s image (Russia, Omsk)
The article discusses image management and shows ways of its realization in event-marketing. The author argues that event-marketing may be used for the purposes of image formation on various stages of the organization’s “life-cycle.”
Key words: marketing, image, organization, event-marketing



1 Назимко А.Е. Событийный маркетинг: руководство для заказчиков и исполнителей. — М.: Вершина, 2007. — С. 14
2 Шумович А., Берлов А. Смешать, но не взбалтывать: Рецепты организации мероприятий. — М.: Альпина Паблишерз, 2009. — С. 252
3 Решетило Т.Л. Событийный маркетинг как эффективный инструмент маркетинговой стратегии предприятия // Материалы научно-практической конференции. — Пенза, 2006. — С. 114–115
4 Фомина Е.В., Хоц А.Е. Управление деловым имиджем фирмы в современной российской экономике // Маркетинг в России и за рубежом. — 2008. — 1. — С. 46–53
5 Гончарова И.В. Имидж и бренд как инструменты повышения прибыльности бизнеса // Вестник ВГУ. Сер. экономика и управление. — 2008. — 2. — С. 3–7
6 Лунева Е.А. Паблик рилейшнз как инструмент управления имиджем и репутацией компании // Инновационное развитие экономики региона: опыт и перспективы. — Омск. — 2008. — С. 226
7 Кондратьев Э.В., Абрамов Р.Н. Связи с общественностью: учебное пособие для высшей школы /Под общ. Ред. С.Д. Резника. — Изд. 5-е, испр. и доп. — М.: Академический Проект, 2008. — С. 139
8 Некрасов С.И., Некрасова У.С. Основные модели создания имиджа // Фундаментальные исследования. — 2007. — 10
9 Даниленко Л.В. Все об имидже: от подходов до рекомендаций // http://marketologi.ru/lib/danilenko/all_image.html

Литература
1. Алешина И.В. Паблик Рилейшнз для менеджеров. Учебник. — М.: ИКФ «ЭКМОС», 2003.
2. Бельских И.Е. Имидж как средство формирования дополнительного спроса на товарном потребительском рынке // Марктинг в России и за рубежом. — 2007. — № 1.
3. Вагина Е. Event-классификация: как сегментировать event-рынок // BTL Magazine. — 2008. — № 1.
4. Гончарова И.В. Имидж и бренд как инструменты повышения прибыльности бизнеса // Вестник ВГУ. Сер: экономика и управление. — 2008. — № 2.
5. Даниленко Л.В. Все об имидже: от подходов до рекомендаций. http://marketologi.ru/lib/danilenko/all_image.html
6. Кондратьев Э.В., Абрамов Р.Н. Связи с общественностью: учебное пособие для высшей школы / Под общ. ред. С.Д. Резника. — Изд. 5-е, испр. и доп. — М.: Академический Проект, 2008.
7. Лунева Е.А. Паблик рилейшнз как инструмент управления имиджем и репутацией компании // Инновационное развитие экономики региона: опыт и перспективы. — Омск, 2008.
8. Назимко А.Е. Событийный маркетинг: руководство для заказчиков и исполнителей. — М.: Вершина, 2007.
9. Некрасов С.И., Некрасова У.С. Основные модели создания имиджа // Фундаментальные исследования. — 2007. — № 10.
10. Пашутин С. Как событие продвигает бренд // PR в России. — 2006. — № 2.
11. Решетило Т.Л. Событийный маркетинг как эффективный инструмент маркетинговой стратегии предприятия // Материалы научно-практической конференции. — Пенза. — 2006.
12. Рид С. Эффективно ли вы поддерживаете свой корпоративный имидж? // Маркетинг. — 2008. — № 6.
13. Фомина Е.В., Хоц А.Е. Управление деловым имиджем фирмы в современной российской экономике // Маркетинг в России и за рубежом. — 2008. — № 1.
14. Чебыкина М.В., Акулова А.Ш. Деловой имидж, его репутация в системе маркетинговых коммуникаций предприятия // Вестник ОГУ. — 2007. — № 4.
15. Шумович А., Берлов А. Смешать, но не взбалтывать: Рецепты организации мероприятий. — М.: Альпина Паблишерз, 2009.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024