Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (35), 2010
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kurshakova N. S.
PhD student, St. Petersburg State Engineering Economy University

Buyers and intermediary agents: topical issues of loyalty formation (Russia, St.Petersburg)
The article discusses formation of loyalty among buyers and intermediary agents in distribution channels. Only those buyers and intermediary agents who are loyal to the company and its brands can facilitate its effective functioning over a long period of time
Key words: buyers' loyalty, loyalty of intermediary agents, push-strategy, pull-strategy



Литература
1. Балашов К. Построение систем лояльности клиентов // Маркетинг. — 2007. — № 2 (93). — С. 78–90.
2. Длигач А. Почему уходят клиенты и как их остановить // PR в России. — 2005. — № 2. — С. 17 — 24.
3. Карасев Я., Ус В. От лояльности к приверженности: перешагивая через стереотипы // Маркетинговые коммуникации. — 2004. — № 4 (22). — С. 2–5.
4. Куликова З.В. О целесообразности управления лояльностью // Практический маркетинг. — 2004. — № 12 (94) — С. 6–9.
5. Сысоева С., Нейман А. Как воспитать лояльность покупателей // Маркетолог. — 2004. — № 1. — С. 30–35.
6. Цысарь А.В. Лояльность покупателей: определения, методы измерения, способы управления // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2002. — № 5 (41). — С. 55–61.
7. Широченская И.П., Никишкин В.В. Лояльность покупателей и ее формирование в розничной торговле // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2004. — № 3. — С. 18–24.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024