Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (35), 2010
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Nikishina E. S.
PhD student, Chair of Management, Vladimir State University
Филимонова Н. М.
заведующий кафедрой менеджмента Владимирского государственного университета,
доктор экономических наук, профессор


Working-out of strategic directions of innovation development in the regions (Russia, Vladimir)
The article emphasizes the necessity of improving the strategic planning of the regional development and suggests using the matrix of the “index of innovative development of the region” — “index of the life quality level” that allows to distinguish four groups of regions’ classifications corresponding to various strategic priorities and financial requirements. On the basis of the research conducted, the author defines the main strategies of innovative development of the region, as well as instruments and mechanisms of their realization
Key words: innovative development, strategy of innovative development, regional economy, level of life



Литература
1. Гранберг А. Есть ли будущее у сырьевых регионов России? // VI Международная Кондратьевская конференция «Есть ли у России не сырьевое будущее?»: Доклады и выступления участников конференции и доклады лауреатов V Международного конкурса на медаль Н.Д. Кондратьева. — М.: Институт экономики РАН, 2008. — С. 4№2.
2. Методические рекомендации по разработке Стратегий развития регионов Приволжского федерального округа в рамках решения задачи удвоения внутреннего валового продукта Российской Федерации к 20№0 г. «2 ВВП — к 20№0 году»: Проект. — Н. Новгород, 2004.
3. Николаева Л.А., Черная И.П. Экономическая теория. — СПб.: Институт экономики и бизнеса ВГУЭС.
4. Стратегия развития муниципалитета / Под общ. ред. Г.В. Гутмана и А.Е. Илларионова. — М.: ЮРКНИГА, 2003. — 256 с.
5. Рой О.М. Стратегии регионального маркетинга // Вестник Омского ун-та. Сер. Экономика. — 2003. — № 3: К юбилею экономического факультета ОмГУ. — С. 20–23.
6. Статистические данные Министерства экономического развития. www.economy.gov.ru

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020