Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (36), 2010
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Lonshakova A. N.
PhD student, Chair of Marketing,
St. Petersburg State University of Economy and Finances


Organizational and economic aspects of corporate entrepreneurial milieu formation (Russia, St. Petersburg)
The article discusses issues related to formation and development of the corporate entrepreneurial milieu, defines factors of effective functioning of a corporation, describes specific features of the corporate milieu, formulates principles of management in respect to corporate entrepreneurial units, and pays attention to the peculiarities of coordination in the sphere of corporate activity
Key words: entrepreneurial milieu, corporation, marketing of interaction, strategic maps, managerial accounting



Литература
1. Ансофф И. Стратегическое управление: Сокр. пер. с англ. / Науч. ред. и авт. предисл. Л.И. Евенко. — М.: Экономика, 1989. — 519 с.
2. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн X. Маркетинг: Учебник для вузов. 3-е изд. / Под общ. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Питер, 2007. — 736 с.
3. Брейли Р., Майерс С. Принципы корпоративных финансов: Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп — Бизнес», 1997. — 1120 с.
4. Буковинская М.П. Формирование корпоративной культуры как задача и технология социального менеджмента // Менеджмент и бизнес-администрирование. — 2008. — № 1. — С. 150–159.
5. Виссема X. Менеджмент в подразделениях фирмы (предпринимательство и координация в децентрализованной компании): Пер. с англ. — М.: ИНФРА-М, 1996. — 288 с.
6. Гапоненко А.Л., Орлова Т.М. Управление знаниями. Как превратить знания в капитал. — М.: Эксмо, 2008. — 400 с.
7. Иган Дж. Маркетинг взаимоотношений. Анализ маркетинговых стратегий на основе взаимоотношений: пер. с англ. Е.Э. Лалаян. — 2-е изд. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2008. — 375 с.
8. Каплан Р.С, Нортон Д.П. Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию. — 2-е изд., испр. и доп. / Пер. с англ. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2004. — 320 с.
9. Ленк X. Размышления о современной технике / Пер. с нем. под ред. B.C. Степина. — М.: Аспект Пресс, 1996. — 183 с.
10. Мейер М.В. Оценка эффективности бизнеса / Пер. с англ. А.О. Корсунского. — М.: ООО «Вершина», 2004. — 272 с.
11. Месарович М., Мако Д., Такахара И. Теория иерархических многоуровневых систем: Пер. с англ. под ред. И.Ф. Шахнова. — М.: Изд-во «Мир», 1973. — 344 с.
12. Об акционерных обществах: Федеральный закон РФ от 26.12.1995 года №208-ФЗ.
13. Современный бизнес: Учеб. в 2 т. Т.1: Пер. с англ. / Д.Дж. Речмен, М.X. Мескон, К.Л. Боуви и др. — М.: Республика, 1995. — 431 с.
14. Стратегии развития инструментов коммерции. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2010. — 348 с.
15. Стратегия развития финансового рынка РФ на период 2020 года: Распоряжение Правительства РФ от 29.12.2008 года № 2043-р.
16. Хэмел Г., Прахалад К., Томас Г. и др. Стратегическая гибкость / Пер. с англ. — СПб.: Питер, 2005. — 384 с.
17. Шеффи Й. Жизнестойкое предприятие: как повысить надежность цепочки поставок и сохранить конкурентное преимущество: пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. — 301 с.
18. Шумпетер Й. Теория экономического развития: пер. с нем. / Общ. ред. А.Г. Милейковского. — М.: Изд-во «Прогресс», 1982. — 455 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020