Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (36), 2010
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Demjanovich I. V.
Far East State University of Transport (Khabarovsk) PhD (Economics)

Management of transportation services’ quality for the achievement of strategic goals (Russia, Khabarovsk)
Broadening of the international cooperation with the countries of Asian-Pacific region requires improvement of service quality on railway transport. The article analyzes the category “transportation service,” defines the branch specificities of the basic principles of quality management, and discusses the schemes of participation of the company’s authorities in the system of improved strategic management. The category of “quality innovation” should be used in order to create new consumer expectations in respect to the quality of transportation services
Key words: quality management, functions of management, PDCA cycle, corporate system of quality management, business-engineering



Литература
1. Кузьмин В. Идем на Восток // Российская газета. — 2010. — №5224 (145). — 5 июля.
2. Резер С.М. Проблемы развития международного транзита по России на основе совершенствования тарифов и таможенных услуг // Транспорт: наука, техника, управление. — 2007. — №4. — С.5.
3. Чумакова Л.В., Леонтьев Р.Г. Специфика транспортного обслуживания // Проблемы транспорта Дальнего Востока: Материалы восьмой междунар. науч.-практ. конф. — Владивосток: ДВО РАТ, 2009. — С.55–56.
4. Антонюк А.Г., Третьяк С.Н. Управление качеством в логистике: учеб. пособие. — Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2008. — С.69.
5. Лапидус Б. ОАО «РЖД» создает свою корпоративную систему управления качеством // Стандарты и качество. — 2007. — № 11. — С. 24–27.
6. Григоренко В.Г., Леонтьев Р.Г. Транссиб в сфере международного транзита: научное издание. — Хабаровск: Изд-во ДВГУПС, 2005.
7. Новиков С., Суркова С. Школа лидерства в ОАО «РЖД» // Стандарты и качество. — 2008. — № 1. — С. 52–54.
8. Качество станет стандартным // Сайт транспортной газеты «Гудок» www.gudok.ru от 03.12.2007.
9. Шеремет Н.М., Орлов В.Н. Актуальные вопросы управления качеством в ОАО «РЖД» //Железнодорожный транспорт. — 2007. — № 4. — С. 72–75.
10. . Функциональная стратегия управления качеством ОАО РЖД (15.01.2007 г.) // http://www.rzd.ru
11. Реформа системы управления (14.09.2009) // http://www.gudok.ru
12. Гнатенко П.А., Копнов В.А., Зотов Ф.П. Практические аспекты планирования качества // Методы менеджмента качества. — 2006. — № 6.
13. Ковалев А.И. Высшее руководство и качество менеджмента // Методы менеджмента. — 2008. — № 3.
14. Огвоздин В.Ю. Роль и место цикла PDCA в управлении качеством // Стандарты и качество. — 2005. — № 4.
15. Демьянович И.В. Концепция устойчивого развития и менеджмент качества транспортного холдинга // Проблемы современной экономики. — 2010. — №1. — С.186.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024