Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Meshcheriakov T. V.
Assistant professor, Chair of Economic Theory,
North-Western State Extramural Technological University (St.Petersburg),
Candidate of Science (Economics)

Okol’nishnikova I. Yu.
Head of the Chair of Marketing Communications, South Ural State University (Chelyabinsk) PhD (Pedagogy)
Nikiforova G. Yu.
PhD student, Chair of Economic Theory, North-Western State Extramural Technological University (St. Petersburg)

Brand as a type of communicative capital (Russia, St. Petersburg)
The article discusses formation of brand as a type of communicative capital, and shows that the brand as an economic capital is formed on the basis of symbolic, cultural, social, and moral potential
Key words: brand, brand-capital, communicative capital, symbolic capital, social capital



Литература
1. Данные агентства городского маркетинга Нью-Йорка [электронный ресурс]. — 2010. — Режим доступа: www.nycgo.com
2. Отчет Саймона Анхольта [электронный ресурс]. — 2009. — Режим доступа: http://www.simonanholt.com/Research/research-introduction.aspx
3. Радаев В.В. Понятие капитала, формы капиталов и их конвертация // Общественные науки и современность. — 2003.– № 2. — С. 8.
4. Бурдье П. Формы капитала // Экономическая социология. — 2002. — Т. 3. № 5. — С. 60 — 75.
5. Коулман Дж. Капитал социальный и человеческий // Общественные науки и современность. — 2001. — № 3. — С. 121–139.
6. Baudrillard J. Symbolic Exchange and Death. London: Sage, 1993.
7. Бурдье П. Дух государства: генезис и структура бюрократического поля // Поэтика и политика. Альманах Российско-французского центра социологии и философии Института социологии Российской Академии наук. — М.: Институт экспериментальной социологии, СПб.: Алетейя, 1999. — С. 125–166.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024