Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Tretjakova T. S.
PhD student, Chair of Market Theory, South Federal University (Rostov-upon-Don)

Complex of marketing communications of the subjects of the small-scale entrepreneurship on the basis of low budget technologies (Russia, Rostov-upon-Don)
The article discusses the implementation of marketing communication activity by the subjects of small-scale entrepreneurship in the conditions of budget deficit. The author stresses the use of marketing conception by small-scale enterprises as the managerial philosophy, analyzes the nature of low budget marketing, and systematizes low budget technologies of marketing communications
Key words: marketing, small-scale business, marketing communications, low budget marketing, budget deficit



Литература
1. Концепция государственной политики поддержки и развития малого предпринимательства в Российской Федерации (Изложение). Официальный портал «Поддержка малого и среднего бизнеса в Петербурге» [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.smesupport.net/article.php?a_id=261&ac_id=336
2. Динамика развития малого предпринимательства в регионах России в 2009 году: Ежеквартальный информационно-аналитический доклад / Ф.С. Сайдуллаев, А.М. Шестоперов; Национальный институт системных исследований проблем предпринимательства. — М., 2010.
3. Развитие малого и среднего бизнеса: директивы правительства. Интернет-издание «Капитал страны. Издание об инвестиционных возможностях России» [Электронный ресурс]. —Режим доступа: http://www.kapital-rus.ru/articles/article/177346
4. Влияние кризиса на маркетинговую политику компаний. Информационный портал Sostav.ru. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.sostav.ru/news/2010/01/13/profi/
5. Jay Conrad Levinson Guerilla Marketing: Secrets for Making Big Profits from Your Small Business. — Houghton Mifflin Harcourt, 1985. — 226 p.
6. Levinson, Jay Conrad. Guerrilla marketing for consultants : breakthrough tactics for winning profitable clients / Jay Conrad Levinson and Michael W. McLaughlin, Canada, 2005.
7. Jay Conrad Levinson, Paul R. J. Hanley The Guerrilla Marketing Revolution: Precision Persuasion of the Unconscious Mind. — Piatkus Books, 2005. — 192 p
8. Манн И.Б. Без бюджета. 57 эффективных приемов маркетинга. — М., 2009. — 306 с
9. Левитас А.М. Больше денег от вашего бизнеса. Скрытые методы увеличения прибыли. — Питер, 2008.
10. Как продать мясо вегетарианцу? Независимый информационный портал Business Seminar. [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.b-seminar.ru/article/show/359.htm
11. Рос Джей. Малозатратный маркетинг. — СПб.: Питер, 2003. — 240 с.
12. David C. Court. A New Model for Markrting // The McKinsey Quarterly, 2004, No 4, p. 4 — 5.
13. Гордон Д., Корт Д., Перрей Й. Не расходы, а инвестиции. Электронная версия журнала «Вестник McKinsey», 2010, [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.mckinsey.com/russianquarterly/articles/issue16/05_0107.aspx?tid=16

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2017