Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Stepanova I. S.
Specialist of the Department of Marketing and Marketing Communications, OAO “MTS” (Omsk region branch) PhD student, F.M. Dostoevsky Omsk State University

Marketing approach to the development of the concept of “services” (Russia, Omsk)
The article describes the development of the concept of “service” on the basis multi-attributive model of the product, discusses the major stages of the model development with regard to the specificity of the sphere of services, and illustrates the results with the help of the perception map
Key words: service, attributes of the product, multi-attributive model of the product, perception map



Литература
1. Голубков Е.П. Изучение конкурентов и завоевание преимуществ в конкурентной борьбе // Маркетинг в России и за рубежом. — 1999. — № 2. — С. 24–43.
2. Дойль П. Маркетинг-менеджмент и стратегии / Пер. с англ. под ред. Ю.Н. Каптуревского. 3-е изд. СПб: Питер, 2002. — 544 с.
3. Куликова З.В. Обзор методик исследования удовлетворенности // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2007. — № 1. — С. 50–56.
4. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Перев. с англ. под ред. В.Б. Колчанова. — СПб.: Питер, 2008. — 800 с.: ил.
5. Ламбен Жан Жак. Стратегический маркетинг. Глава 5. Поведенческая реакция покупателя. — http://www.my-market.ru. — дата обращения 14.09.2010 г.
6. Лунева Е.А., Малыгина А.А. Атрибутивная концепция и процесс разработки стратегии позиционирования имиджа компании // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2010. — № 1. — С. 20–31.
7. Маркетинг-менеджмент / Ф. Котлер. — СПб.: Питер, 2004. — 800 с.: ил.
8. Маркетинг: Учеб. пособие / Под общей ред. А.М. Немчина, Д.В. Минаева. — СПб: Издат. Дом «Бизнес-пресса», 2001. — 512 с.
9. Роменский А.А. Как провести совместный анализ // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2002. — № 6. С. 19–30.
10. Цысарь А.В. Обзор существующих методик измерения значимости атрибутов товара/услуги // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2001. — № 5. — С. 14–18.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024