Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Shchinova R. A.
Head of the Chair of Economics and Management, Moscow State Industrial University (Kirov Branch) PhD (Economics)

Evaluation of the economic effectiveness of marketing research (Russia, Kirov)
The article focuses on evaluation of effectiveness of marketing research as a part of the managerial process that produces an impact upon managerial decisions, presents the results of the company’s activity based on this evaluation, and presents this information as the major outcome of financial research
Key words: marketing research, information, managerial process, indices of effectiveness



Литература
1. Аанкер Д., Кумар В.,Дэй Дж. Маркетинговые исследования. — 7-е изд. — М.: Питер, 2004.
2. Азоев Г.Л., Михайлова Е.А. Маркетинговые исследования. Учебное пособие. — М.: Финстатинформа, 1999.
3. Азоев Г.Л., Яхин В.Е. Маркетинговые исследования для среднего бизнеса: состояние рынка и перспективы развития // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2001. — № 2 (32) апрель.
4. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг: Учебник для вузов. 3-е изд. / Под общ. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Питер, 2008. — 736 с.
5. Захарченко Н.Н. Экономические измерения: теория и методы. — СПб.: Изд-во СПбУЭФ, 1993.
6. Лопатинский И.О. Информационное обеспечение маркетинговых решений. — М.: 1999. — 160 с.
7. Мальхотра Н.К. Маркетинговые исследования. Практическое руководство. –4-е изд. — М.: Вильямс, 2010.
8. Мотышина М.С. Системное исследование организации: Учеб. пособие. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2004. — 74 с.
9. Мельник М.В. Анализ и оценка систем управления на предприятиях. — М.: Финансы и статистика, 1990.
10. Черчиль Г., Браун М. Маркетинговые исследования. — 5-е изд.– М.: Питер, 2007.
11. Шкардун В.Д. Объекты маркетингового аудита // Маркетинг и маркетинговые исследования. — 2003. — № 1 (43).
12. Яшева Г.А. Эффективность маркетинга: методика, оценка и результат // Практический маркетинг. — 2003. — № 8.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024