Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Naumov V. N.
Professor, Chair of Management, St. Petersburg State University of Economy and Finances PhD (Economics), Professor
Skorobogatova E. M.
PhD student, Chair of Marketing, St.Petersburg State University of Economy and Finances

Application of the conception of the mutual creation of value on the market of technically complex production (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the possibility of application of the concept of creating mutual value on the market of technically complex production (e.g. production in the sphere of defense). Research conducted shows that if a customer-company fulfills the functions of the main contractor, the effectiveness of the mutual creation of values increases due to more intensive contacts among the participants of the marketing network
Key words: values, complex production, marketing network, partnership, competences, interaction



Литература
1. Аакер Д. Стратегическое рыночное управление. — СПб.: Питер, 2007. — 496 с.
2. Бюшкен И. Возьми клиента в заложники: как это делается. — М.: Изд-во: Секрет фирмы, 2006. — 296 с.
3. Городилов В.А. и др. Оценка эффективности реализации стратегий повышений удовлетворенности промышленных покупателей. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007. — 22 с.
4. Катенев В.И., Рябов А.А. Организация деятельности клиентоориентированных производственно-сбытовых систем на промышленном предприятии. — СПб.: Инфо-да, 2006.– 131 с.
5. Кревенс Д. Стратегический маркетинг. — М.: Изд-во «Вильямс», 2008. — 512 с.
6. Маркетинг взаимодействия. Концепция. Стратегия. Эффективность / Под науч. ред. Г.Л. Багиева, и Х. Мефферта. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009. — 672 с.
7. Наумов В.Н. Управление взаимодействием в системе сбыта: теория, методология, стратегии. — СПб.: Изд-во «Политехника-сервис», 2011. — 289 с.
8. Прахалад К., Рамасвами В. Будущее конференции. Создание уникальной ценности вместе с потребителями. — М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2006. — 352 с.
9. Юлдашева, О.У., Катенев В.И. Маркетинг взаимодействия на промышленных рынках: учебное пособие. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007.– 87 с.
10. Стратегическая гибкость / Г. Хэмел, К. Прахалад, Г. Томас, Д. О’Нил; пер. с англ. — СПб: Питер, 2005. — 384 с.
11. Prahalad C., Hamel G. The core competence of the corporation, Harvard Business Review, 1990, vol. 68, №3, pp. 79–91.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024