Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (37), 2011
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Kalashnikova S. I.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finance

To the issue of influence of gerontic factor upon formation of segment-oriented tourist service of incoming tourism (case of the tourist market of St. Petersburg)
The author presents some results coming from the research on the structure of incoming tourism in St. Petersburg. Gerontic factor is one of the most topical ones that actively influence the structure of this tourism, and is likely to stay so in the nearest future. The author focuses on the tourist flow coming from Spanish and Portuguese speaking countries (Spain, Portugal, all of Latin America), and suggests a number of ways of how to make this segment more effective
Key words: gerontic factor, tourist service, incoming tourism, St. Petersburg



Литература
1. Багиев Г.Л., Тарасевич В.М., Анн Х. Маркетинг — М.: Экономика, 2005.
2. Котлер Ф. Маркетинг. Гостеприимство и туризм: Учебник для вузов / Пер. с англ. Под ред. Р.Ноздревой. — М.: ЮНИТИ, 2002. — 787 с.
3. Котлер Ф. Основы маркетинга. — М., 1996.
4. Туризм: Практика, Проблемы, Перспективы. — 2005. — №5
5. Алексеев А.А. Маркетинговые исследования рынка услуг. — СПб, 1998.
6. Алексеев А.А. «Технологические» методы проблемных маркетинговых исследований: «опрос техническими средствами» и «полевой эксперимент» // Маркетинг и маркетинговые исследования в России. — 2000. — № 2.
7. Голубков Е.П. Маркетинговые исследования: теория, методология и практика: — М.: Изд-во «Финпресс», 2003. — 496 с.
8. Малхотра Н. Маркетинговые исследования и эффективный анализ статистических данных. — К.: ООО «ТИД «ДС», 2002. — 768 с.
9. Черчилль Г.А. Маркетинговые исследования. — СПб.: Изд-во «Питер», 2000. — 752 с.
10. http://www.good-reklama.ru/marketing/13.html (портал все о рекламе) от 20.11.10
11. http://home.tula.net/status/research/marketing.html (сайт информационно-маркетингового центра «Статус») от 20.11.10
12. http://www.marketing.spb.ru (энциклопедия маркетинга) от 10.11.10
13. http://ru.wikipedia.org/wiki/Portugu%C3%AAs (Википедия) от 28.11.10
14. http://ru.wikipedia.org/wiki/Испанский язык (Википедия) от 28.11.10
15. http://amerikanki.com/rol-ispanskogo-yazika-ssha/ (сайт о роли испанского языка в США) от 28.11.10
16. http://www.gks.ru/bgd/regl/b10_11/IssWWW.exe/Stg/d1/10-10.htm (сайт Федеральной службы государственной статистики) от 28.11.10
17. http://www.gks.ru/wps/portal/!ut/p/.cmd/ces/.exp/7_0_86N/.miid/null/.exps/true/.def/false/.scr/Home/_s.7_0_A/7_0_876/_th/J_0_LV/_s.7_0_A/7_0_876/ (сайт Федеральной службы государственной статистики) от 28.11.10
18. http://www.spb-business.ru/show.php?directory=1413 (сайт комитета по туризму и развитию курортов) от 28.11.10
19. http://www.kvs.spb.ru/?p=braziliya_923 (сайт комитета по внешним связям Санкт-Петербурга) от 28.11.10
20. http://www.rostur.ru/news/5771/index.shtml (сайт единой информационной системы «туризм в России») от 28.11.10

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024