Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (38), 2011
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Shchinova R. A.
Head of the Chair of Economics and Management, Moscow State Industrial University (Kirov Branch) PhD (Economics)

The model of optimization of production and realization structure of an industrial enterprise (Russia, Kirov)
The article is dedicated to the choice of the model of industry and production and realization structure of an industrial enterprise. The author discusses the formation of the product program that includes a number of procedures requiring modeling technologies as a research method, as well as the process of the model development that allow improving the assortment structure of the goods produced. The article presents a number of approaches to the evaluation of the economic attractiveness of an enterprise’s production position and develops a scheme of modeling optimization
Key words: model of optimization, production position, assortment, effectiveness



Литература
1. Барахов В.И., Самочкин В.Н. Исследование жизненного цикла товара // Маркетинг в России и за рубежом — 2002. — № 3. — С. 76–86.
2. Василевский А.Б. Повышение прибыльности агропредприятия на основе управления товарным ассортиментом: Автореф. дисс. ... канд. экон. наук. — Челябинск, 1997. — С. 9–10.
3. Голубков Е.П. Маркетинг: Словарь-справочник. — М.: Дело, 2000. — 440 с.
4. Дихтль Е., Хёршген Х. Практический маркетинг: Учебное пособие. — М.: ИНФРА-М, 1996. — С.95–97.
5. Друкер П. Эффективное управление. Экономические задачи и оптимальные решения / Пер.с англ. М. Котельниковой. — М.: ФАИР-ПРЕСС, 1998. — 288 с.
6. Ефремов В.С. Классические модели стратегического анализа и планирования: модель ВКG // Менеджмент в России и за рубежом. — 1977, июль, август. — С. 80–86.
7. Ивахник Д.Е., Григорьев В.З. Оптимизация производственной программы предприятия в условиях рыночных отношений // Маркетинг в России и за рубежом — 1999. — № 1. — С. 8–11.
8. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива /Пер. с фр. — СПб.: Наука, 1996. — 580 с.
9.Магомедов М.Д. Алексейчева Е.Ю. Оптимизация ассортимента продукции — предпосылка повышения конкурентоспособности // Пищевая промышленность. — 2001. — № 5. — С.42–43.
10. Муцянко С.А., Титов А.Б. Управление ассортиментной политикой организации — СПб.: Изд-во СПб ГУЭФ, 2001. — 31 с.
11. Савинкин А. Как оптимизировать ассортимент // Финансовый директор. — 2004. — № 5. — С. 34–40.
12. Трахтенберг Г.Л. Улучшение ассортимента и качества товаров — важная народнохозяйственная задача. — М.: Знание, 1975. — 64 с.
13. Филимоненко И.В. Разработка механизма принятия управленческих решений при формировании товарно-ассортиментной политики предприятия: Дис. ... к.э.н. — Красноярск, 1997.
14. Чуровский С.Р. Применение финансовых критериев при оценке положения продукта на кривой жизненного цикла // Маркетинг в России и за рубежом — 2001. — № 3. — С. 15–22.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020