Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (39), 2011
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Bogatenkova E. Yu.
PhD student, Chair of Economics, Organization and Enterprise Management, Balakovo Institute of Technology and Business, Branch of Saratov State University of Technology

Realization of the concept of the social responsibility of business: Intensification of the entrepreneurial activity
The author focuses on the issue of intensification of the social responsibility on the part of business and presents the structure of the program for its realization on the municipal level. The article is based on expert publications, interviews with business representatives, and results of public opinion polls
Key words: business, social responsibility, social project



Литература
1. Результаты работы Круглого стола «Международный опыт социального партнерства и социальной отчетности». http://www.aup.ru/
2. Киселев В. Корпоративная социальная ответственность: чего ожидают от бизнеса в России // Человек и труд. — 2004. — № 3. — С.17.
3. Краснова В. Золотая рыбка — снаружи и изнутри // Эксперт. — 2007. — №13. http://www.expert.ru/printissues/expert/2007/13
4. Малинин Е.Д. О социальной ответственности предпринимателей // ЭКО. — 2000. — №11. — С.160.
5. Матвеев А. Особенности национального бизнеса // Экономика и жизнь. — 2001. — № 48. — С.28.
6. Шамхалов Ф.И. Государство и экономика. Власть и бизнес. — М., 1999. — С. 425.
7. Шмерлина И. Социальная ответственность бизнеса (по материалам экспертных интервью). http://bd.fom.ru/report/

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024