Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (40), 2011
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Arenkov I. A.
Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor
Salikhova Ya. Yu.
Assistant professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics)
Gavrilova M. A.
Director, OOO Pskov Press Agency, PhD (Economics)

Competitive potential of an enterprise: a model and strategies of development
(Russia, St. Petersburg)
The article uses the notion of “competitive potential,” presents its model and the major structural components. The authors describe their methodology related to the strategies of development of the competitive potential on the basis of internal and external possibilities
Key words: competitive potential, strategies of development, structure of the competitive potential, competitive advantage, internal possibilities, external possibilities, competitiveness



Поддержано грантом РГНФ № 08-02-00212а «Инновации, предпринимательство и конкуренция: системное исследование взаимосвязи»

Литература
1. Азоев Г.Л., Челенков АЛ. Конкурентные преимущества фирмы. — М.: ОАО «Типография «НОВОСТИ», 2000. — С. 256.
2. Баринов В.А., Синельников А.В. Развитие организации в конкурентной среде // Менеджмент в России и за рубежом. — 2000. — №6.
3. Войцеховская И.А. Потенциал предприятия как основа его конкурентоспособности // Проблемы современной экономики — 2006. — №1 (17).
4. Гольдштейн Г.Я. Стратегический менеджмент: конспект лекций. — Таганрог, 1995.
5. Ерохин Д.В., Галушко Д.В. Теоретические основы оценки конкурентного потенциала промышленной фирмы // Вестник Брянского государственного технического университета. — 2006. — №4 (12).
6. Киперман Г.Я., Сурганов B.C. Популярный экономический словарь. — М.: Экономика, 1993. — С. 89.
7. Ламбен Ж.-Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива: Пер. с фр.-СПб.: Наука, 1996. — С. 589.
8. Лисенков М.В. Конкурентный потенциал и конкурентная стратегия в совокупности отношений конкурентоспособности // Вестник ТГУ. — Вып. 2 (58) — 2008. — С. 63–65.
9. Светуньков С.Г., Киндеева В.Н. Салихова Я.Ю. Сегментный подход и переориентация теории конкуренции. — СПб: СПбГУЭФ, 2006. — С. 90.
10. Юлдашева О.У. Теория и методология формирования и развития маркетингового потенциала фирмы / Под ред. Г.Л. Багиева. — СПб: Изд-во Инфо-да, 2005. — 240 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024