Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (40), 2011
ECONOMICS, MANAGEMENT, AND ACCOUNTING AT THE ENTERPRICE
Khvostenko P. V.
Assistant professor, Chair of Management Systems and Economics of Power Engineering Production, Novosibirsk State University of Technology

Organization’s strategy: development of a model of realization (Russia, Novosibirsk)
The article develops the strategy of an enterprise that determines its performance at a specific stage of its “life cycle,” including individual business processes. The strategy takes into consideration the given volume of resources and particular conditions of environment, as well as contradictory interests of stakeholders. Basic principles of strategic management are involved in the model development
Key words: strategy, balanced system of indices, stakeholders, strategic management, model of strategy realization



1 Ансофф И. Стратегическое управление. — М.: Экономика, 1989; Виханский О.С. Стратегическое управление: учеб. — 3-е изд. — М.: Гардарики, 2003; Гольдштейн Г.Я. Стратегический менеджмент: Конспект лекций. — Таганрог: Изд-во ТРТУ, 2003; Маркова В.Д., Кузнецова С.А. Стратегический менеджмент. — М.: Инфра-М, 2001; Стратегическое планирование / Под ред. Э.А. Уткина. — М.: Ассоциация авторов и издателей «ТАНДЕМ»; Изд-во ЭКМОС, 1998; Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации. — М.: Инфра-М, 2001; Экономическая стратегия фирмы / Под ред. А.П. Градова. — СПб.: СпецЛит, 2000.
2 Фасхиев А.А. Судьба стратегического менеджмента и риск-менеджмент // Менеджмент в России и за рубежом. — 2009. — № 1. — С. 35.
3 Баюров И.В. Как конфигурировать бизнес и найти свою уникальную бизнес-модель? // Стратегический менеджмент. — 2008. — № 1. — С. 17–18.
4 Каплан Р., Нортон Д., Сбалансированная система показателей. От стратегии к действию. — М.: Олимп-бизнес, 2005.
5 Озеров Г.М. 7М // Вестник BSC: CIS. — 2007. — № 2.
6 Авраменко Н.Г. Место и роль сбалансированной системы показателей в системе управления стратегией // Менеджмент в России и за рубежом. — 2008. — № 6.
7 Тамбовцев В.Л. Стейкхолдерская теория фирмы в свете концепции режимов собственности // Российский журнал менеджмента. — 2008. — Т. 6. — № 3. — С. 3–26.
8 Kaplan R., Norton D. Strategy maps. Converting intangible assets into tangible outcomes // Harvard Business School Press. — 2004. — Feb. 2.
9 Mintzberg H. The fall and rise of strategic planning // Harvard Business Review. — 1994. — January–February.
10 Johnson G., Scholes K. Exploring corporate strategy: text and cases // Financial Times. — 2006.
11 Ибрагимов Р. Как оценить и выбрать стратегию компании // Менеджмент сегодня. — 2005. — № 6. — С. 33–42.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024