Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (40), 2011
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bagiev G. L.
Head of the Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances,
PhD (Economics), Professor, Distinguished scholar of the Russian Federation

Shul’ga A. O.
Senior lecturer, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Formation of conception of the systemic qualities of marketing (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the innovative concept of formation of the systemic qualities of marketing; describes the major principles, qualitative characteristics and the economic interpretation related to the optimization of this process in the context of digital economy
Key words: marketing, system of marketing, systemic qualities, large-scale system of marketing, system research of marketing, multi-level marketing system



Литература
1. Пахомова Н.В., Рихтер К.К. Формирование экономики инновационных изменений в России: ответы и современные вызовы сквозь призму международного опыта // Проблемы современной экономики. — 2011. — № 3 (39). — С. 7–15.
2. Котлер Ф. Маркетинг-менеджмент. — СПб.: Питер, 2007.
3. Мефферт Х., Багиев Г.Л. Маркетинг-взаимодействия. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
4. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: Учебник для вузов. — СПб.: Астерион, 2011.
5. Шульга А.О., Багиев Г.Л. Концепция маркетинга взаимодействия: измерение и оценка эффективности // Проблемы современной экономики. — 2010. — № 2 (34).
6. Шульга А.О. Экономическое измерение и оценка восприятия рекламы геронтопокупателями / Под науч. ред. Г.Л. Багиева — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2011.
7. Мелентьев Л.А. Оптимизация развития и управления больших систем энергетики. — М.: высшая школа, 1982.
8. Сыроежин Н.М. Актуальные проблемы системных исследований в экономике. — Л.: ЛФЭИ, 1979.
9. Лодон Дж., Лодон К. Управление информационными системами. — СПб.: Питер, 2005.
10. Багиев Г.Л. Экономика маркетинга. — СПб.: Изд-во СПБГУЭФ, 2007.
11. Татаренко В.Н. Новая рыночная философия: парадигма взаимодействия и маркетинг влияния. В кн.: Маркетинг взаимодействия. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2009.
12. Месарович М., Мако Д., Такахара Н. Теория иерархических многоуровневых систем. — М.: Мир, 1973.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020