Kolushchinskaya O. Yu. Senior lecturer, Chair of Management and Marketing, Russian State University for Trade and Economics (Omsk branch)
Optimization of the marketing plan with regards to risks (Russia, Omsk)
The article addresses the issue of formation of the optimal portfolio of an enterprise’s business-activity due to the most effective distribution of financial flows and lowest risks. Two indices are taken as the major criteria: the total profitability of the production basket and the level of risks in each direction of activity
Литература
1. Ивахник Д.Е., Григорьева В.З. Оптимизация производственной программы предприятия в условиях рыночных отношений // Маркетинг в России и за рубежом. — 2004. — № 5.
2. Котов Д.В. Анализ перераспределения инвестиционного потенциала в интегрированной бизнес-группе с применением портфельных концепций. //Менеджмент в России и за рубежом. — 2008. — № 2. — С. 28–38.
3. Реброва Н.П. Маркетинговые исследования в формировании стратегий развития потребительских услуг. — Новосибирск: Наука. — 2004. — 160 с.
4. Аникин О. Стратегии развития телекоммуникационных компаний // Маркетинг. — 2008. — № 3 (100). — С. 86–93.
5. Воронин С.М. Применение портфельных матриц на Белорусских машиностроительных предприятиях // Менеджмент в России и за рубежом. — 2008. — № 2. — С. 19–28.
6. Корпоративная стратегия: Пер. с англ. — М.: Альпина Бизнес Букс. — 2008. — 266 с.