Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (41), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Kulibanova V. V.
Chair of Marketing and Project Management, St. Petersburg State Engineering Economy University, PhD (Economics), Professor;
Bozhuk S. G.
Head of the Chair of Marketing and Logistics, St. Petersburg Trade and Economy Institute, PhD (Economics), Professor

Increasing competitiveness of entrepreneurial structures on the basis of the socio-ethnic marketing concept (Russia, St. Petersburg)
The article shows the importance of socio-ethnic component in the activity of entrepreneurial structures as a necessary condition of gaining competitive advantages. The authors show the possibility of sustainable development of business which not only solves economic problems, but matches social ethnic expectations
Key words: entrepreneurial structures, competitiveness, socio-ethnic marketing, social responsibility of business
Pages: 196 - 198



* Устойчивое развитие — такое развитие, которое, по определению Комиссии Брунтланд (официально именуемой Международной комиссией по окружающей среде и развитию), удовлетворяя потребности сегодняшнего дня, не ставит под угрозу удовлетворение потребностей будущих поколений.

Литература
1. Социальный маркетинг [Электронный ресурс] // http://ru.wikipedia.org/wiki
2. Мескон М., Альберт М. Хедоури Ф. Основы менеджмента. - М.: Дело, 1997. - 704 с.
3. Чипперфильд Н. Добросовестная деловая практика - девиз шведских фирм в Китае. [Электронный ресурс] // http://www.sweden.se/ru/Start/Business/Reading/Swedish-firms-in-China-focus-on-fair-trade/
4. По материалам сайта http://www.sweden.se
5. По материалам сайта www.svobodanews.ru
6. Ахмедов Н.А., Широченская И.П. Маркетинг социально значимой проблемы как новое направление в повышении лояльности по отношению к компании и её торговым маркам // Маркетинг в России и за рубежом. - 2003 - № 1 - С. 18.
7. Социально-ответственное инвестирование. Опыт развитых стран: обзор, подготовленный К. Смирновой, руководителем проектно-аналитического отдела Лаборатории социальных инноваций Клаудвочер. [Электронный ресурс] // http:// www.cloudwatcher.ru/userfiles/investirovanie.pdf
8. Overview of Business and Community Investment. Business for Social Responsibility. Internet resource: http://www.bsr.org
9. Экономическая эффективность корпоративной социальной политики. Internet resource: http://www.urbaneconomics.ru
10. Кулибанова В.В., Тэор Т.Р. Сравнительный анализ развития КСО в России и за рубежом // Вестник ИНЖЕКОНА. Сер. Экономика. Вып.1. - СПб.: СПбГИЭУ, 2012.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024