Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (41), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Bozhuk S. G.
Head of the Chair of Marketing and Logistics, St. Petersburg Trade and Economy Institute, PhD (Economics), Professor
Maslova T. D.
Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Socially responsible business: development of conceptual tools
(Russia, St. Petersburg)
The article distinguishes the basic preconditions for realization of socially responsible marketing, traces the transformations of marketing tools within the concept of socially responsible marketing, describes the broadening of the scope of latter through the elements of “internal marketing,” and specifies the possibilities of social innovations in marketing communications
Key words: socially responsible marketing, marketing communications, social responsibility, social innovations
Pages: 199 - 203



Литература
1. Kotler Philip. Ten Deadly Marketing Sins: How to Avoid and Resolve Them. — Wiley, 2004
2. Голубков Е.П. Современное состояние маркетинга // Маркетинг в России и за рубежом. — 2004. — №1.
3. Грамматчиков А., Калянина Л. и др. Строго по делу. — Эксперт. — 2012. — № 2 (785) 16 янв. Электронный ресурс. Режим доступа http://expert.ru/expert/2012/02/strogo-po-delu/
4. Азрилиян А.Н. Большой экономический словарь. — М.: Институт новой экономики, 2007.
5. Голодец Б. М. Современная концепция социального маркетинга. — Электронный ресурс. Режим доступа: http://www.cfin.ru/press/marketing/2001-6/01.shtml
6. Голубков Е. П. Маркетинг: Словарь-справочник. — М.: Дело, 2001.
7. Решетников А.В. Социальный маркетинг и медицинское страхование. — М.: Здоровье и общество, 2006.
8. Цит. по: Фомин В. Н. «Социальный маркетинг в образовательной деятельности современного вуза». — М.–Белгород: Изд-во БГТУ, 2008. — С. 39.
9. Шаповалова Л. 5 Р социального маркетинга. Электронный ресурс. Режим доступа: http://www. marketing.spb.ru/lib-mm/tactics/5p_social.htm
10. Божук С.Г., Ковалик Л.Н., Маслова Т.Д., Розова Н.К., Тэор Т.Р. Маркетинг. — СПб.: Питер, 2012.
11. Браун М. Внутрифирменный маркетинг как элемент ориентации на клиента // Проблемы теории и практики управления. — 1996. — №6. — С. 66–71.
12. Корпоративная социальная ответственность: общественные ожидания. Потребители, менеджеры, лидеры общественного мнения и эксперты оценивают социальную роль бизнеса в России / Под ред. С.Е. Литовченко, М.И. Корсакова — М.: Ассоциация менеджеров, 2003.
13. Социологическая энциклопедия: В 2-х т. Т.2. — М.: Мысль, 2003.
14. Бурлакова Ю. Ударим автопробегом по конкурентам! // Рекламные идеи — YES!. — 2002, окт. Режим доступа: http://www.advi.ru/page.php3?id=107

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024