Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (41), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Yanenko M. B.
St. Petersburg Trade and Economy Institute PhD (Economics), Professor
Yanenko M. E.
Assistant Professor, St. Petersburg State Institute of Service and Economy, PhD (Economics);
Galenko V. P.
Vice Rector, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor

Innovation strategies in retail: problems of development (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes problems and perspective of retain in the context of post-crisis economy. The authors show that implementation of innovative services is one of the most effective marketing strategies of commercial business, and offer recommendations for their development on the basis of informational and computer technologies
Key words: marketing strategy, retail, innovations, complex of services of commercial enterprises
Pages: 214 - 217



Литература
1. Ветров В. Покупатель предпочитает минимаркет. Современная торговля. — 2007. — №8. — С. 17.
2. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Анализ. Планирование. Внедрение. Контроль. — СПб.: Питер, 2000.
3. Кащенко Е.Г. Особенности и тенденции развития розничных торговых предприятий на российском рынке // Вестник ОГУ. — 2010. — №2. — С.73.
4. Прогноз социально-экономического развития Российской Федерации на 2011 год и на плановый период 2012 и 2013 годов Минэкономразвития России. URL: http://www.cedipt.spb.ru/www/site.nsf/web/doc_06102010141128.html (дата обращения 16.01.2012).
5. Третьяков, О.А. Сотрудничество региональных производителей с розничной торговлей // Маркетинг в России и за рубежом. — 2006. — №3 (53).
6. Яненко М.Б., Яненко М.Е. Инновационные маркетинговые стратегии в условиях формирования информационного общества. — СПб: ТЭИ, 2011. — 100 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024