Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 1 (41), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Yuldasheva O. U.
Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances, PhD (Economics), Professor;
Yudin O. I.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Creating consumer value: modeling the chain of its development
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the process of business-modeling, formation of consumer value and profit on the basis of analysis the consumer value chain. The author discuss business-modeling as a component in the process of corporate architecture construction
Key words: business-modeling, model of consumer value, model of profitability
Pages: 218 - 222



Литература
1. Портер М. Международная конкуренция. — М.: Международные отношения, 1993.
2. Юлдашева О.У., Полонский С.Ю., Никифорова С.В. Методология организации бизнеса на основе цепочки по созданию потребительской ценности // Вестник С.-Петерб. ун-та, Сер. 8. Менеджмент. 2007. — Вып. 2. — С.32–48.
3. Юлдашева О.У., Полонский С.Ю. К вопросу теории современной корпорации // Научные основы экономики и управления предпринимательской деятельностью. Новейшие технологии. Маркетинг взаимодействия. Логистические цепи поставок. Коммерция и информационные сети. Экономическая эффективность / Под науч. ред. Г.Л. Багиева. — СПб.: Изд-во СПбГУЭФ, 2007.
4. В соответствии с документом «Federal Enterprise Architecture Framework. Dev. By: The Chief Information Officers Council (USA)»
5. Юлдашева О.У., Полонский С.Ю. Организационное моделирование цепочки по созданию ценности для потребителя. Препринт. — СПб.: Изд-во Инфо-да, 2005.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024