Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (42), 2012
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Popov A. N.
Institute of Economics, Ural State University of Physical Culture, PhD (Economics), Professor
Vinogradova N. P.
Head of the Chair of Social Sciences, Humanities, and Natural Sciences, Chelyabinsk State University (Kostanai branch), PhD (Economics)

Formation and development of the innovation potential on the basis of the organizational structure: some methodological issues (Kazakhstan, Kostanai)
The article discusses methodological aspects related to the formation and development of Russia’s innovation potential at the present-day stage of development of its organizational structure. Special attention is paid to the regional innovative politics, as well as to the place and role of the state on the contemporary market of innovations
Key words: innovations, organizational structure, integration, national innovation system, political leader, state, state management principle, professional competence
Pages: 68 - 72



Литература
1. Акимова Т.А. Теория организации. — М., 2003. — С. 46–48.
2. Венгерова А.Б. Теория государства и права. — М., 2000. — С. 30.
3. Грошев И.В., Емельянов П.В., Юрьев В.М. Организационная культура. Учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по специальности «Менеджмент организации». — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2004.
4. Ильиных С.А. Теория и практика организационной культуры // Проблемы современной экономики. — 2007. — №2. — С. 174–176.
5. Левкин Н.В. Методология количественного измерения организационной культуры: современные подходы // Проблемы современной экономики. — 2007. — №2. — С. 169–173.
6. Львов Д.С. Экономика развития. — М., 2002.
7. Льюис Р.Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию. Пер. с англ. — 2-е изд.. — М.: Дело, 2001. — 448 с.
8. Макеев А.А. Государство как система: определение, элементы, функция // Проблемы современной экономики. — 2007. — №2. — С. 165–169.
9. Маркс К., Энгельс Ф. Соч., Т. 18. — С. 270.
10. Нильсон Т. Конкурентный брендинг. — СПб.: Питер, 2003. — 208 с.
11. Олейник А.Н. Институциональная экономика. Учебное пособие. — М.: ИНФРА-М, 2000.
12. Смит А. Вопрос о природе и причинах богатства народов. — М.: Госполитиздат, 1963. — 240 с.
13. Халипов В.Ф. Наука о власти. Кратология. Учебное пособие. — М., 2002. — С. 400.
14. Шумпетер Й. Теория экономического развития. — М., 1982.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020