Melentjeva N. I. Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances
Motivation complex and information-communication effects in the network of inter-subject interaction (Russia, St. Petersburg)
The article discusses the issues of formation and improvement of the motivation complex in the network of inter-subject marketing interaction. The author analyzes the key notions related to the motivational dynamics of network subjects as well as the informational and communicative effects emerging in this interaction
Литература
1. Асеев В.Г. Единство содержательной и динамической сторон мотивации // Принцип системности в психологических исследованиях. — М.: Наука, 1990.
2. Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы психологии. — М.: Наука, 1984.
3. Татаренко В.Н., Мелентьева Н.И. Маркетинг влияния — теоретико-методологические основы: управление информацией и межсубъектные коммуникации. — СПб.: Изд-во «Борей Арт», 2008.
4. Шейнов В.П. Скрытое управление человеком. Психология манипулирования. — Минск: «Харвест», М.: «Аст», 2000.
5. Юдин Э.Г. Деятельность и системность. // Системные исследования: Ежегодник. — М.: Наука, 1977. — С. 11–37.
1 Шейнов В.П. Скрытое управление человеком. Психология манипулирования. — Минск: «Харвест», М.: «Аст», 2000.
2 Асеев В.Г. Единство содержательной и динамической сторон мотивации // Принцип системности в психологических исследованиях. — М.: Наука, 1990.