Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
PROBLEMS OF THEORY AND PRACTICE OF ENTREPRENEURSHIP
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, PhD (Economics)

Formation of the strategy of entrepreneurial structures development:
the principle of complex character (Russia, Krasnoyarsk)
The article focuses on the strategic development of entrepreneurial structure, the principles of strategy formation on the basis of strategic thinking with the use of the complex character principle in its historical and contemporary understanding
Key words: strategic thinking, complex character principle, entrepreneurial structures, strategies of development, system
Pages: 141 - 145



Литература
1. Акофф Р.Л. Планирование будущего корпорации: пер. с англ. — М.: Сирин, 2002. — 256 с.
2. Грейнер Л. Эволюция и революция в процессе роста организаций // Вестник С.-Петерб. ун-та. Менеджмент. — 2002. — № 4. — С. 76–92.
3. Дафт Р. Менеджмент: пер. с англ. — 6-е изд. — СПб.: Питер, 2006. — 864 с.
4. Карлофф Б. Деловая стратегия: пер. с англ. / Науч. ред. В.А. Приписнов. — М.: Экономика, 1991. — 239 с.
5. Кашшай Ш. Предприятие и предпринимательство: пер. со словац. В 5 т. — М.: Наука, 2011. Т.1. Предпринимательская среда: изменение структуры собственности в период экономической трансформации. — 2011. — 694 с.
6. Коротков Э.М. Концепция Российского менеджмента: учеб. пособие. — 2-е изд., перераб. — М.: Де КА, 2004. — 896 с.
7. Лапуста М.Г. Предпринимательство: учеб. пособие. — 2-е изд., испр. и доп. — М.: ИНФРА-М, 2003. — 224 с.
8. Управление организацией: Энциклопедический словарь. — М.: ИНФРА-М, 2001. — 822 с.
9. Чаплина А.Н., Войцеховская И.А. Факторы и инструменты обновления предприятий российского бизнеса / Краснояр. гос. торг.-экон. ин-т. — Красноярск, 2005. — 215 с.
10. Фатхутдинов Р.А. Стратегический менеджмент: учебник. — 5-е изд., испр. и доп. — М.: Дело, 2002. — 448 с.
11. Шумпетер Й. Теория экономического развития: Исследование предпринимательской прибыли, капитала, кредита, процента и цикла конъюнктуры: пер. с нем. — М.: Прогресс, 1982. — 455 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020