Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
FINANCE AND CREDIT SYSTEM: BUDGET, CURRENCY AND CREDIT REGULATION OF ECONOMY, INVESTMENT RESOURCES
Podoprigora V. G.
Vice rector for Academic Affairs and Innovation Activity, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, PhD (Physics, Mathematics), Professor
Gerasimova E. A.
Assistant Professor, Chair of Management, Krasnoyarsk State Institute of Trade and Economics, PhD (Economics)

Competitiveness of business on the basis of client-oriented approach
(case of the banking sector) (Russia, Krasnoyarsk)
The article discusses the application of client-oriented approach in the work of commercial banks, classifies significant factors in the banks’ politics towards their clients, and gives suggestions for evaluation of the affect produced by the client-oriented approach upon the competitiveness of the banking structures
Key words: banking product, client-oriented approach, competitiveness, IT-systems of managing client relationships, CRM-systems
Pages: 157 - 161



Литература
1. Андреева И.А., Ященко Е.И., Чаплина А.Н. Методический инструментарий анализа клиентской базы предприятия // Актуальные проблемы развития потребительского рынка: материалы VII Межрегион. науч.-практ. конф. студентов, аспирантов и молодых ученых, 22 апр. 2009 г., г. Красноярск / Федер. агентство по образованию, Омский экон. ин-т, Краснояр. гос. торг.-экон. ин-т ; редкол. Ю.Л. Александров [и др.]. — Красноярск, 2009. — С. 95–97.
2. Бусаркина В.В. Понятие клиентоориентированности предприятия и проблемы ее оценки // Проблемы современной экономики. — 2007. — № 4. — С. 179–182.
3. Герасимов Б.Н., Павлович В.Е. Методология организации клиентоориентированного бизнес-процесса // Вестник ИНЖЭКОНа. Сер. Экономика. — 2008. — № 3. — С. 225–230.
4. Данилова Т.Н., Зиновьева С.В. Проблемы формирования сбалансированной клиентской политики банка // Финансы и Кредит. — 2008. — № 17. — С. 9–11.
5. Капустина Л.М., Бабенкова А.В. Корпоративный клиент в системе маркетинга предприятия // Маркетинг в России и за рубежом. — 2010. — № 5. — С. 34–45.
6. Крюкова А.А. Алгоритм управления взаимоотношениями с клиентами / Российское предпринимательство. — 2011. — № 2 (вып.2). — С. 92–98.
7. Лосев С.В. Равнение на клиента: основные принципы построения клиенто-ориентированной организации // Маркетинг в России и за рубежом. — 2007. — № 6. — С. 31–41.
8. Макаров А.М., Галямова Э.Ф. Управление клиентским капиталом на российских предприятиях // Практический маркетинг. — 2007. — № 3. — С. 2–9.
9. Тютюнник А.В. Природа клиентской лояльности, или «Химия» в бизнес-отношениях // Банковское дело. — 2009. — № 10. — С. 46–49.
10. Шевченко И.В., Халафян А.А., Васильева Е.Ю. Создание виртуальной клиентской базы для анализа кредитоспособности российских предприятий // Финансы и Кредит. — 2010. — № 1. — С. 13–18.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020