Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Repina A. V.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Semantics and correlation of the notions of “value” and “cost” in the context of marketing research (Russia, St. Petersburg)
The article is dedicated to the comparative analysis of the three fundamental economic categories: value, cost, and price. The author argues that the category of ‘value’ should be considered primary for the future development of the economic science, whereas the categories of ‘cost’ and ‘price’ should be seen as supplementary
Key words: value, cost, price, value-based marketing
Pages: 189 - 192



Литература
1. Австрийская школа в политической экономии / К. Менгер, Е. Бем-Баверк, Ф. Визер; Пер. с нем. / Предисл., коммент., сост. В. С. Автономова. — М.: Экономика, 1992. — 490 с.
2. Александрова З.Е. Словарь синонимов русского языка: Практический справочник. 11-е изд., перераб. и доп. — М.: Русский язык, 2001. — 568 с.
3. Большой толковый словарь русского языка / Сост. С.А. Кузнецов. — СПб.: Норинт, 2000. — 1536 с.
4. Волков Д.Л. Теория ценностно-ориентированного менеджмента: финансовый и бухгалтерский аспекты. 2-е изд. — СПб.: Изд. дом С.-Петерб. ун-та, 2008. — 320 с.
5. Данько Т.П. Управление маркетингом: Учебник. 3-е изд.; перераб. и доп. — М.: Инфра-М, 2010. — 363 с.
6. Интернет-ресурс: Большой латинско-русский словарь (по материалам словаря И.Х. Дворецкого). — URL: http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=47869 (дата обращения 21.06.2012).
7. Интернет-ресурс: Definition of Marketing — American Marketing Association. — URL: http://www.marketingpower.com/AboutAMA/Pages/DefinitionofMarketing.aspx (дата обращения 21.06.2012).
8. Интернет-ресурс: Marketing Science Institute 2010-2012 Research Priorities. — URL: http://www.msi.org/pdf/MSI_RP 10-12.pdf (дата обращения 21.06.2012).
9. Интернет-ресурс: MSI — 2012-2014 Research Priorities. — URL: http://www.msi.org/research/index.cfm?id=338 (дата обращения 21.06.2012).
10. Интернет-ресурс: Thinkmap Visual Thesaurus. — URL: http://www.visualthesaurus.com/ (дата обращения: 21.06.2012).
11. Интернет-ресурс: Value — Definition and More from the Free Merriam-Webster Dictionary. — URL: http://www.merriam-webster.com/dictionary/value (дата обращения: 21.06.2012).
12. Интернет-ресурс: Value — Thesaurus.com. Roget’s 21st Century Thesaurus / 3-rd Edit. — Philip Lief Group, 2009. — URL: http://thesaurus.com/browse/value (дата обращения: 21.06.2012).
13. Мануилов А.А. Понятие ценности по учению экономистов классической школы: Смит, Рикардо и их ближайшие последователи. Изд. 2-е. — М.: Либроком, 2012. — 232 с.
14. Международные стандарты оценки. Восьмое издание. 2007 / Пер. с англ. под ред. Г.И. Микерина, И.Л. Артеменкова. — М.: Российское общество оценщиков, 2008.– 422 с.
15. Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь. 5-е изд., перераб. и доп. — М.: ИНФРА-М, 2006. — 495 с.
16. Фасмер М. Этимологический словарь русского языка. В 4 т. Т. 4 (Т — ящур) / Пер. с нем. и доп. О.Н. Трубачева. 2-е изд., стер. — М.: Прогресс, 1987. — 864 с.
17. Экономическая теория: Учебник. / Под общ. ред. В.И. Видяпина, А.И. Добрынина, Г. П. Журавлевой, Л.С. Тарасевича. — М.: ИНФРА-М, 2003. — 714 с.

Сноски
1 Интернет-ресурс: Definition of Marketing — American Marketing Association. — URL: http://www.marketingpower.com/AboutAMA/Pages/DefinitionofMarketing.aspx
2 Интернет-ресурс: Marketing Science Institute 2010-2012 Research Priorities. — URL: http://www.msi.org/pdf/MSI_RP 10-12.pdf
3 Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь. / 5-е изд., перераб. и доп. — М.: ИНФРА-М, 2006. — 495 с.
4 Экономическая теория: Учебник. / Под общ ред. акад. В. И. Видяпина, А. И. Добрынина, Г. П. Журавлевой, Л. С. Тарасевича. — М.: ИНФРА-М, 2003, с. 150.
5 Большой толковый словарь русского языка. / Сост. и гл. ред. С.А. Кузнецов. — СПб.: Норинт, 2000, с. 1461.
6 Там же.
7 Александрова З. Е. Словарь синонимов русского языка: Практический справочник. / 11-е изд., перераб. и доп. — М.: Русский язык, 2001. — 568 с.
8 Фасмер М. Этимологический словарь русского языка. В 4 т. Т. 4 (Т — ящур). / Пер. с нем. и доп. О. Н. Трубачева. / 2-е изд., стер. — М.: Прогресс, 1987, с. 298.
9 Интернет-ресурс: Value — Definition and More from the Free Merriam-Webster Dictionary. — URL: http://www.merriam-webster.com/dictionary/value
10 Интернет-ресурс: Thinkmap Visual Thesaurus. — URL: http://www.visualthesaurus.com/
11 Интернет-ресурс: Value. — Thesaurus.com. Roget’s 21st Century Thesaurus. / 3-rd Edit. — Philip Lief Group, 2009. — URL: http://thesaurus.com/browse/value
12 Интернет-ресурс: Value — Definition and More from the Free Merriam-Webster Dictionary. — URL: http://www.merriam-webster.com/dictionary/value; Интернет-ресурс: Большой латинско-русский словарь (по материалам словаря И. Х. Дворецкого). — URL: http://linguaeterna.com/vocabula/show.php?n=47869.
13 Экономическая теория: Учебник. / Под общ ред. акад. В.И. Видяпина, А.И. Добрынина, Г.П. Журавлевой, Л.С. Тарасевича. — М.: ИНФРА-М, 2003. — С. 139.
14 Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь / 5-е изд., перераб. и доп. — М.: ИНФРА-М, 2006. — 495 с.
15 Международные стандарты оценки. Восьмое издание. 2007 / Пер. с англ.; Под ред. Г.И. Микерина, И.Л. Артеменкова. — М.: Российское общество оценщиков, 2008. — С. 20–21.
16 Там же, с. 94–95.
17 Международные стандарты оценки. Восьмое издание. 2007 / Пер. с англ.; Под ред. Г.И. Микерина, И.Л. Артеменкова. — М.: Российское общество оценщиков, 2008. — С. 20.
18 Райзберг Б.А., Лозовский Л.Ш., Стародубцева Е.Б. Современный экономический словарь / 5-е изд., перераб. и доп. — М.: ИНФРА-М, 2006. — 495 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024