Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Slutskin I. M.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Sport sponsorship as an effective tool of integrated marketing communications
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the conceptual and methodological aspects of sport sponsorship projects as an effective tool of integrated marketing communications. The author discusses the key tasks that can be resolved through sport sponsorship, e.g. the choice of the sport to sponsor, efficacy of sponsor projects, etc
Key words: integrated marketing communications, sponsorship, sport sponsorship, kinds of sport, efficacy of sponsor projects
Pages: 193 - 195



Литература
1. Менеджмент и рынок: германская модель: Учебное пособие / Пер. с нем. под ред. У. Рора и С. Долгова. - М.: Изд-во БЕК, 1995. - C. 215-216.
2. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Пер. с англ. под ред. В.Б. Колчанова. - СПб.: Питер, 2005. - C. 695.
3. Экономика предприятия: Учебник для вузов / Под ред. Ф.К. Беа, Э. Дихтла, М. Швайтцера; Пер. с нем. - М.: ИНФРА-М, 2001. - C. 711-714.
4. Менеджмент и рынок: германская модель: Учебное пособие / Пер. с нем. под ред. проф. У. Рора и проф. С. Долгова. - М.: Изд-во БЕК, 1995. - C. 215.
5. Скотт М. Факторы стоимости: Руководство для менеджеров по выявлению рычагов создания стоимости / Пер. с англ. - М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2000. - C. 187.
6. Федько Н.Г., Федько В.П. Маркетинговые коммуникации: Учебное пособие. - Ростов н/Д: Феникс, 2002. - 383 c.
7. Экономика предприятия. Учебник для вузов под ред. Ф.К. Беа, Э. Дихтла, М. Швайтцера / Пер. с нем. - М.: ИНФРА-М, 2001. - C. 714.
8. Явленин И. Спонсорство спортивных соревнований: http//www.marketing.spb.ru/lib-special/branch/sport_article/
9. Ламбен Жан-Жак. Менеджмент, ориентированный на рынок / Пер. с англ. под ред. В.Б. Колчанова. - СПб.: Питер, 2005. - C. 693.
10. Травникова Л. Ставка на спорт // Новый маркетинг. - 2008. - № 7.
11. Трус не играет в хоккей. Выгодно ли становиться спонсором: http//www.4pru/main/theory/3358/print_article/
12. Там же: http//www.4pru/main/theory/3358/print_article/
13. Травникова Л. Ставка на спорт // Новый маркетинг. - 2008. - № 7.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024