Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (43), 2012
ECONOMICS AND MANAGEMENT IN THE SPHERE OF SERVICES
Lin A. A.
Head of the Chair of Economy and Management, St. Petersburg State Chemistry and Pharmaceutical Academy, PhD (Pharmacology), Professor;
Sokolova S. V.
Professor, Chair of Management and Planning of Socio-Economic Processes, Department of Economics, St. Petersburg State University, PhD (Economics), Professor

Pharmaceutical market: fundamental specificities (Article 1, Part 2)
(Russia, St. Petersburg)
The articles analyzes a number of fundamental features of the pharmaceutical market such as non-elasticity of demand in relation to price, lack of sovereignty of the consumer, heterogeneous sources of financing, specificity of advertisement, high degree of control, etc
Key words: pharmaceutical market, non-elasticity of demand in relation to price, pharmaceutical advertisement, control in financial market
Pages: 322 - 325



Литература
1. Гетьман М.А. Изучение элластичности спроса на лекарственные средства / III Российский национальный конгресс «Человек и лекарство». — М.: Фармединфо, 1996. — С. 546.
2. Государственный реестр лекарственных средств. — URL: http://www.ros-med.info/reestr-ls/index.php?action=reestr-ls (дата обращения: 08.03.2012).
3. Долан Э. Дж., Линдсей Д.Е. Рынок: микроэкономическая модель. — СПб., 1992.
4. Лин А.А., Соколов Б.И. Фармацевтический рынок и его особенности // Вестник С.Петерб. ун-та. — Сер.5.Экономика. — 1998. — № 1. — С. 33–42.
5. Материалы международной научно-практической конференции, посвященной 85-летию академии. — СПб: Изд-во СПХФА, 2004. — С. 90.
6. Российский фармацевтический рынок: итоги 2010 года. — М.: Ремедиум, 2011.
7. Соколов Б.И. Финансовое измерение человеческого капитала в России // Проблемы современной экономики. — 2010. — № 4. — С. 53–56.
8. Соколов Б.И. Проблемы модернизации российского предпринимательства // Экономика и управление. — 2010. — № 3. — С. 93–95.
9. Соколов Б.И. Формы богатства в обществе // Вестник С.- Петерб. ун-та. — Сер.5: Экономика. — 1994. — № 1. — С. 72–76.
10. Шаравская Н.А. Обзор оптового рынка лекарственных средств на территории субъектов Российской Федерации в 2008–2009 гг. // http://www.fas.gov.ru/analytical-materials/analytical-materials_30419.html (дата обращения: 08.03.2012).
11. Юдин В. На гребне волны: ТОП-50 мировых фармацевтических компаний в 2010 г. — URL: http://www.apteka.ua/article/86099 (дата обращения: 08.03.2012).

1 Дженерик (генерик, женерик, генерический препарат; англ. Generic) — это непатентованный лекарственный препарат, являющийся воспроизведением оригинального препарата, на действующее вещество которого истёк срок патентной защиты.
2 В данном случае нозология — это название болезни

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020