Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (44), 2012
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Repina A. V.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Theoretical research of brand value typology on the Russian market
(Russia, St. Petersburg)
The article focuses on the research of various types of brands represented on the Russian market and the complex of problems related to the analysis of their value
Key words: brand, value, brand value, consumer value, brand identity, brand marketing
Pages: 248 - 250



Литература
1. Keller K. L. Strategic Brand Management. - N. Y.: Prentice Hall, 1998. - 720 pp.
2. Домнин В.Н. Идентичность бренда - ключевое понятие бренд-менеджмента // Бренд-менеджмент. - 2009. - № 5. - С. 266-282.
3. Домнин В.Н. Брендинг: Новые технологии в России: Новая идентичность в эпоху глобальных маркетинговых коммуникаций. Изд. 2-е, испр., доп. - СПб.: Питер, 2004. - 381 с.
4. Капферер Ж.-Н. Бренд навсегда: создание, развитие, поддержка ценности бренда. Изд. 3-е. / Пер. с англ. - М.: Вершина, 2006. - 448 с.
5. Козейчук Д.А. Культурным нормам наперекор: бренды табуированных товаров и услуг // Бренд-менеджмент. - 2011. - № 4. - С. 254-263.
6. Козейчук Д.А. Пассионарность бренда как фактор конкурентоспособности // Бренд-менеджмент. - 2006. - № 6. - С. 368-375.
7. Супербрэнды. Брэнды - лидеры России. Путь к успеху. Вып. 2. - М.: Супербрэнд /Superbrands, 2005. - 88 с.
8. Супербрэнды. Брэнды - лидеры России. Путь к успеху. Вып. 3. - М.: Супербрэнд /Superbrands, 2006. - 112 с.
9. Супербрэнды. Брэнды - лидеры России. Путь к успеху. Вып. 4. - М.: Супербрэнд /Superbrands, 2007. - 118 с.
10. Супербрэнды. Брэнды-лидеры России. Путь к успеху. В2С. Вып. 1. - М.: Супербрэнд /Superbrands, 2005. - 110 с.
11. Супербрэнды. Брэнды-лидеры России. Путь к успеху. В2С. Вып. 2. - М.: Супербрэнд /Superbrands, 2006. - 112 с.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020