Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 4 (44), 2012
ECONOMIC PROBLEMS OF REGIONS AND BRANCH COMPLEXES
Grebenjuk D. V.
PhD student, Chair of Branch Economies, Siberian University of Consumer Cooperation

Consolidation of trade as the basis for consumer market development in the problem regions (Russia, Novosibirsk)
The article addresses the topic of consolidation and corporate structurization of the main participants of the consumer market providers in Russia’s northern territories. The author describes the deficitarian character of the market for food stuffs in a number of Russian regions, and emphasizes the importance of the unified regional trade system for the development of a balanced market for food stuffs
Key words: level of consumption, foodstuffs, supply of goods, regional consumer market, trade, level of consolidation
Pages: 313 - 317



Литература
1. Бернвальд А.Р. Региональные проблемы товарного обращения (в районах Сибири и Дальнего Востока). — Новосибирск: Наука, 1984. — 208 с.
2. Богер И.Б. Формирование ресурсов продовольственного рынка российского Севера. — Новосибирск: Наука, 2003. — 316 с.
3. Методические указания по перспективному планированию развития и размещения сети предприятий оптовой торговли. — М.: Центросоюз, 1986. — 56 с.
4. Макеева О. Логистический подход к развитию сетевого ритейла в России // РИСК: Ресурсы, информация, снабжение, конкуренция. — 2010. — № 3 — С. 64–67.
5. Новоселов А. С. Региональный потребительский рынок. Проблемы теории и практики. — Новосибирск: Сибирское соглашение. 2002. — 364 с.
6. Ритейл класса «люкс» в России // Современная торговля. — 2010. — № 5 — С. 31–33.
7. Романов М. Есть плацдарм для роста в будущем // Российская торговля. — 2010. — № 3 — С. 32–37.
8. Салун О. И., Клейменов Д. О. Торгово-розничные сети: экспансия и инновации // Российское предпринимательство. — 2010. — № 8 (Вып.2) — С. 133–139.
9. Хромова Е. Матросова Е. Розничная торговля в России: итоги кризиса и новые тенденции // Рынок ценных бумаг. — 2010. — № 8 — С. 48–50.
10. Чернуха А.Д., Чернуха А.А., Никитин Ю.П. Медико-социальные и демографические проблемы народностей Азиатского Севера // Проблемы социальной гигиены, здравоохранения и истории медицины. — 2003. — № 2. — С. 30–38.
11. Шнипер Р.И. Регион: диагностика и прогнозирование. — Новосибирск: ИЭиОПП СО РАН, 1996. — 354 с.
12. Dawson J. (ed) Retail Geography. — L., 1990.
13. Hallsworth A. The New Geography of Consumer Spending. — N.Y., 2002.
14. Ohmae K. The End of the Nation State: The Rise of Regional Economics. — N.Y., 2005.
15. http://www.gks.ru

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024