Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
ISSUES OF ECONOMIC THEORY. MACROECONOMICS
Denisov A. E.
PhD student, Chair of Economic Theory and Social Politics, Department of Economics, St. Petersburg State University

Formation of the corporate social strategy: major principles and tools (Russia, St. Petersburg)
The article describes the major factors determining the corporate social strategy, principles and tools of its efficacy, its relations to business-strategies and major competitive advantages. The author describes a number of Russian companies that may be seen as exemplary in the realization of the social strategy
Key words: corporate social responsibility, company's social strategy, competitive advantage, benchmarking within corporate social strategy
Pages: 54 - 58



Сноски
1 Канаева О.А. Корпоративная социальная ответственность: формирование концептуальных основ // Вестник С.-Петерб. Ун-та. - 2009. - № 2. - Сер. 5. Экономика. - С. 25-39.
2 Sousa Filho J.M., Wanderley L.S.O., Gуmez C.P., Farache F. (2010), Strategic Corporate Social Responsibility Management for Competitive Advantage. Brazilian Administration Review, Curitiba, v. 7, n. 3, art. 5, pp. 294-309.
3 Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов / Пер. с англ. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. - 454 с.
4 Husted B.W., & Allen D.B. (2001, August). Toward a model of corporate social strategy formulation.proceedings of the Social Issues in Management Division at Academy of Management Conference, Washington D.C., Washington, Estados Unidos, 61.
5 Barney J. (1991). Firm resources and sustained competitive advantage. Journal of Management, 17(1), 99-120.
6 Porter M.E., & Kramer, M. (2006). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 78-92.
7 Michael E. Porter, Strategy and Society: Corporate Social Responsibility and the Competitive Advantage. Liverpool Summit - Transforming Technology. October 1, 2008.
8 Благов Ю.Е. Эволюция концепции КСО и теория стратегического управления // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. Менеджмент. 2011. Вып. 1. - С. 3-26.
9 Porter M. E., & Kramer, M. (2006). Strategy and society: the link between competitive advantage and corporate social responsibility. Harvard Business Review, 78-92.
10 Бенчмаркинг (англ. bench mark - начало отсчета) - метод использования чужого опыта, передовых достижений лучших компаний, подразделений собственной компании, отдельных специалистов для повышения эффективности работы, производства, совершенствования бизнес-процессов; Экономический словарь, 2007 (Источник - http://slovari.yandex.ru)
11 Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Пер. с англ. - М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. - С. 273.
12 Сидорова Е.Е., Махонина У.С. Бенчмаркинг корпоративных социальных инвестиций в России // Известия Волгогр. госуд. техн. ун-та. - 2009. - Т. 4. - № 8. - С. 83-87.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020