Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Reznik G. A.
Head of the Chair of Marketing and Economic Theory, Penza State University of Architecture and Construction, PhD (Economics), Professor.
Yashina O. V.
Senior lecturer, Chair of Marketing and Economic Theory, Penza State University of Architecture and Construction

Client orientation of a corporation as a present-day challenge (Russia, Penza)
The article presents a comparative analysis of various approaches to the notions of “client,” “client orientation,” “consumer,” and describes the difference in the understanding of “client orientation” within the frames of strategic management from the analogous notion used in the classical market activity. The authors formulate a new hypothesis within the development of the classical marketing conception, i.e. transition to the level of client-oriented strategic management within the frames of corporate management
Key words: client-oriented approach, client, consumer, strategies, corporation, marketing
Pages: 171 - 175



Литература:
1. Будущее маркетинга: горизонтальный, а не вертикальный. - http://sevensandnines.com/ot-produktov-k-p/budushchee-marke.html
2. Бусаркина В. В. Понятие клиентоориентированности предприятия и проблемы ее оценки // Проблемы современной экономики. - 2007. - № 4 (24). - http://www.m-economy.ru/art.php?nArtId=1660
3. Виханский О.С. Стратегическое управление: учебник. - 2-е изд., перераб и доп. - М.: Гардарика, 1998. - 296 с.
4. Kaлужcкий М.Л. Товарная политика в маркетинге [Электронный ресурс]. - http://www.iteam.ru/publications/marketing/section_28/article_4492/
5. Лошков В. Клиентоориентированность, в чем суть? - http://www.rosbo.ru/articles.php?cat_id=2
6. Манн И. Клиентоориентированность: что делать, как делать, взять и сделать. - http://www.strategy.com.ua/Articles/Content?Id=1478, опубликовано 21 сентября 2012
7. Маркетинг и Реклама. Маркетинг будущего. Интервью с Филиппом Котлером. - http://journal.diastyle.ru/article/phillip-kotler/
8. Р. Лукич. Закон Паскаля в бизнесе. - http://salesgu.ru/tag
9. Русанова А.А. Системный взгляд на клиентоориентированность // Материалы II Всероссийской научно-практической конференции «Современные тенденции развития теории и практики управления отечественными предприятиями. Ставрополь 2008 г.
10. Рыжковский Б. Когда клиент голосует деньгами? // Управление компанией. - 2005. - № 7. - http://www.advertology.ru/article27313.htm
11. Энциклопедический словарь экономики и права. - http://enc-dic.com/ecolaw/Potrebitel-1301.html
12. Резник Г., Яшина О. Концепции стратегического управления: эволюция и сущность //Проблемы теории и практики управления. - 2012. - №5. - С.35.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020