Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Nikiforova S. V.
Professor, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economics and Finances, PhD (Economics), Professor
Sovershaeva S. V.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University

Efficacy of marketing communications in the digital milieu (Russia, St. Petersburg)
The article analyzes the role, the types and the distinctive features of digital communications as compared to traditional off-line communications, distinguishes the trends in digital communication development, discuss the notions of internet strategies of marketing communications, and define the major states of their implementation. Special attention is paid to the efficacy of digital communications and its evaluation
Key words: digital communications, internet strategies of marketing, efficacy of digital communications
Pages: 175 - 178



Литература:
1. Багиев Г.Л. Маркетинг взаимодействия: учебник для ВУЗов. - СПб.: Астерион, 2011.
2. Юлдашева О.У. Когнитивный подход к формированию потенциального спроса на товары и услуги фирмы // Вестн. С.-Петерб. ун-та. Сер. 8. Менеджмент. - 2006. - Вып. 2. - с.130-149.
3. Юлдашева О.У. Когнитивный маркетинг: от продвижения продуктов к продвижению стандартов потребления (часть первая) // Маркетинговые коммуникации. - 2004. - №5 (23). - С.36-40.
4. Юлдашева О.У. Когнитивный маркетинг: от продвижения продуктов к продвижению стандартов потребления (часть вторая) // Маркетинговые коммуникации. - 2004. - №6 (24). - С.11-18.
5. Имшинецкая И. Фабрика клиентов: обучающая модель маркетинга. - Ростов н/Дону.: Феникс, 2011.
6. Випперфюрст А. Вовлечение в бренд: как заставить покупателя работать на компанию. - М.: ИД «Коммерсант»; СПб.: ИД «Питер», 2007.
7. Багиев Г.Л., Юлдашева О.У., Боброва Е.А. Как купить душу покупателя? Маркетинговая концепция вовлечения покупателя во взаимодействие с брендом // Креативная экономика. - 2008. - №8. - с.70-79.
8. Юлдашева О.У., Окольнишникова И.Ю. Персонализация маркетинговых коммуникаций - ориентир адаптации маркетинг-микса к требованиям потребителей в условиях информатизации общества //Маркетинговые коммуникации. - 2012. - №04 (70). - С. 204-212.
9. Интернет в России. - июнь 2012. - Российская Ассоциация электронных коммуникаций [электронный ресурс]. - 2013. - Режим доступа: http://raec.ru/upload/files/internet_v_rossii_2012.pdf
10. Рейтинг экономики знаний Мирового банка [электронный ресурс]. - 2013. - Режим доступа: http://siteresources.worldbank.org/INTUNIKAM/Resources/2012.pdf
11. Стемпковский Д. Измеримые KPI в социальных медиа [электронный ресурс]. - 09.08.2010. - Режим доступа: http://www.advertology.ru/article82187.htm
12. Эффективность он-лайн-рекламы и присутствие в социальных медиа. Источник: PricewaterhouseCoopers [электронный ресурс]. - 2011. - Режим доступа: http://www.marketing.spb.ru/mr/media/online_adv.htm

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024