Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
About the Editor-in-chief
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 2 (46), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Potiopkin M. S.
PhD student, Chair of Marketing, St. Petersburg State University of Economy and Finances

Defining the impact of a company’s social responsibility upon the customers’ trust (Russia, St. Petersburg)
The article addresses theoretical aspects of impact of a company’s social responsibility upon the creation of trust relations with consumers within the marketing of interaction. Special attention is given to the recent research conducted by the author on the market of biologically active food additives
Key words: social responsibility, trust, biologically active food additives, marketing of interaction
Pages: 178 - 181



Литература
1. Постановление Главного государственного санитарного врача Российской Федерации от 20 мая 2009 г. № 36 «О надзоре за биологически активными добавками к пище (БАД)» // Российская газета. - 2009. - №4967.
2. Котлер Ф., Ли Н. Корпоративная социальная ответственность. Как сделать больше добра для вашей компании и общества. - К.: Стандарт, 2005.
3. Кузьмина А.Н. Методы повышения социальной ответственности бизнеса на рынке медиауслуг: Автореф дисс….. канд. экон. наук. - СПБ: СПБГУЭФ, 2010.
4. Наумов В.Н. Маркетинг доверия: теоретические парадигмы повышения эффективности взаимодействия рыночных структур. - СПб.: Изд-во СПбГУЭФ. - 2010.
5. Фирсанова О.В. Философско-методологическая основа теории когнитивного маркетинга //Проблемы современной экономики. - 2011. - №2 (38).
6. Фирсанова О.В., Потепкин М.С. Взаимосвязь воспринимаемой социальной ответственности компании и потребительской лояльности // Проблемы современной экономики. - 2013. - №1 (45).
7. Шаройкина Е. Социальная ответственность - это выгодно! // Советник - 2009. - №8.
8. Becker-Olsen Karen L., B. Andrew Cudmore, Ronald Paul Hill The impact of perceived corporate social responsibility on consumer behavior // Journal of Business Researchю - 2006. - 59. - pp. 46-53.
9. Brown T.J., Dacin P.A., 1997. The company and the product: corporate associations and consumer product responses // Journal of Marketing 61, 68-84.
10. Cryer E. and Ross W. (1997). The Influence of Firm Behavior on purchase intention: do consumers really care about business ethics? // Journal of Consumer Marketing, 14(6), 421-433.
11. Deutsch, M. Trust and Suspicion // Journal of Conflict Resolution. - 1958. - Vol.2. - pp. 265-279.
12. Garbarino E., Johnson M.S. The different roles of satisfaction, trust and commitment in customer relationships // Journal of Marketing. - 1999. - Vol. 63 №.2.
13. Gupta Shruti, 2002, Strategic Dimensions of Corporate Iamge: Corporate Ability and Corporate Social Responsibility as Sources of Competitive Advantage via Differentiation (Doctoral Dissertation).
14. Ellen, Pam Scholder, Lois A. Mohr, and Deborah J. Webb, “charitable Programs and the retailer: do they Mix?” Journal of Retailing, 2000, - №76(3).
15. Lou G.T. and Lee, S.H. (). “Consumers’ Trust in a Brand and Link to Brand Loyalty,” Journal of Market Focused Management, 1999, - №4.
16. Nielsen Global Consumer Confidence Index [электронный ресурс] / The Nielsen Company, 2013 - режим доступа: http://www.acnielsen.ru
17. Simmons Carolyn, Becker-Olsen Karen. When do Social Sponsorship Enhance or Dilute Equity: Fit, Message Source and the Persistence of Effect // Working Paper, 2004.
18. Yamagishi T. Trust. Encyclopedia of Social Theory. 2004. SAGE Publications. 13 Sep. 2009.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2024