Logo PROBLEMS
OF MODERN
ECONOMICS
Start Page
News
Information About the Journal
Magazine Subscription
Advertising
Contacts
EURASIAN INTERNATIONAL SCIENTIFIC-ANALYTICAL EDITION Russian
Thematic profile of the Journal
The latest
Issue
Announcement
Issues List
Find
Editorial Council
Editorial Board
Magazine Representatives
Article Submission Guidelines
PROBLEMS OF MODERN ECONOMICS, N 3 (47), 2013
PROBLEMS OF MARKETING. LOGISTICS
Arenkov I. A.
Chair of Marketing, St. Petersburg State Economic University, PhD (Economics), Professor

Marketing orientation of a company based on the value approach
(Russia, St. Petersburg)
The article discusses marketing aspects of communication in entrepreneurial structures, describes the value-oriented approach to market interaction, defines the new role of consumers on the basis of consumer value, and addresses the significance of the “internal marketing” as a holistic realization of the “consumer orientation” principle
Key words: marketing, business, consumers, marketing of impressions, internal marketing, competition, values
Pages: 266 - 268



Литература
1. Сливотски А. Миграция ценности. Что будет с вашим бизнесом послезавтра? - М.: Манн, Иванов, Фербер, 2006.
2. Прахалад К.К., Рамасвами В. Будущее конкуренции. Создание уникальной ценности вместе с потребителем. - М.: ЗАО «Олимп-Бизнес», 2006.
3. www.acvi.ru
4. Викисловарь: http://ru.wiktionary.org
5. Grцnroos Ch. From Marketing Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Shift in Marketing // Management Decision, Vol. 32, No. 2, 1994.
6. Аренков И.А.,.Черкасова Е.П., Лысов И.А. Предпринимательство: организация внутрикорпоративных коммуникативных процессов. - СПб.: Изд-во СЗТУ, 2009.
7. Аренков И.А., Бичун Ю.А. Определение ценности клиентской базы компании в рамках концепции маркетинга взаимоотношений // Вестн. С.-Петерб. ун-та, Сер. 8 (Менеджмент). - 2005. - Вып.1.
8. Аренков И.А., Галенко В.П., Платонов В.А. Коммуникации предпринимательской структуры: маркетинговый аспект мотивации персонала // Экономика и управление. - 2011. - № 2/12.
9. Послание дойдет до адресата // Российская газета. - Режим доступа http://www.rg.ru/2013/05/21/reklama.htm
10. Аренков И.А., Бичун Ю.А., Плетнев О.А., Сепиашвили Д.С. Исследование рыночной ориентации предприятий Санкт-Петербурга // Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2006. - № 1. - С. 94-101.

Article in russian

Back to the issue content

Copyright © Problems of Modern Economics 2002 - 2020